Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

- Hol és hogyan kezdődjön a paradigmaváltás?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "- Hol és hogyan kezdődjön a paradigmaváltás?"— Előadás másolata:

1 - Hol és hogyan kezdődjön a paradigmaváltás?
Piacról hazatérő lányok - Hol és hogyan kezdődjön a paradigmaváltás? Tóth Gergely Fenntarthatósági Csúcs 2013. november 20.

2 William-Adolphe Bouguereau - Piacról hazatérő lányok, 1869

3 Forduljatok vissza fiúk. Ez csapda!

4 Preraffaelliták Akadémisták Edmund Leighton (1852-1952)
Minta: XV. sz-i toszkánai festők Misztikus szimbolizmus Középkor idealizálása Akadémisták Historicizmus (Benczúr Gyula) Edmund Leighton ( ) William-Adolphe Bouguereau ( ) Edward Burn-Jones ( )

5 Miért művészet? Gyakran megérzi és elmeséli a realitást, ami a tudománynak sokkal több idejébe kerül Pl.: Sting 1985 We Work the Black Seam (together) „Your economic theory makes no sense” "We Work The Black Seam" This place has changed for good Your economic theory said it would It's hard for us to understand We can't give up our jobs the way we should Our blood has stained the coal We tunneled deep inside the nation's soul We matter more than pounds and pence Your economic theory makes no sense One day in a nuclear age They may understand our rage They build machines that they can't control And bury the waste in a great big hole Power was to become cheap and clean Grimy faces were never seen But deadly for twelve thousand years is carbon fourteen We work the black seam together The seam lies underground Three million years of pressure packed it down We walk through ancient forest lands And light a thousand cities with our hands Your dark satanic mills Have made redundant all our mining skills You can't exchange a six inch band For all the poisoned streams in Cumberland One day in a nuclear age They may understand our rage They build machines that they can't control And bury the waste in a great big hole Power was to become cheap and clean Grimy faces were never seen But deadly for twelve thousand years is carbon fourteen We work the black seam together Our conscious lives run deep You cling onto your mountain while we sleep This way of life is part of me The is no price so only let me be And should the children weep The turning world will sing their souls to sleep When you have sunk without a trace The universe will suck me into place One day in a nuclear age They may understand our rage They build machines that they can't control And bury the waste in a great big hole Power was to become cheap and clean Grimy faces were never seen But deadly for twelve thousand years is carbon fourteen We work the black seam together…

6 Misszió és önérdek Edmund Leighton - God Speed, 1900

7 Vízió: „To Be The Most Respected Company”
3. Réteg Felfrissíteni a világot tesben,szellem- ben, lélekben „Amiben hiszünk” Pozitív változást elérni azáltal, hogy együttműködünk azokkal a közösségekel, amelyekben élünk: víz, környezetvédelem, oktatás, egészséges életmód, helyi közösségi prioritások terén 2.Réteg “Amit teszünk” vállalati polgárként The Communication Strategy we have outlined….starts with what we make and sell. Which doesn’t mean we will not continue with the strong corporate citizenship programs, but rather that we will focus our communication on the portfolio….where our loudest critics are currently targeting. Next year, we will begin to explore and develop communication in Phase II….which we will spend media against when we feel like we have begun to change consumer perception towards our products. 1.Réteg A Coca-Cola Company márkák lehetőséget biztosítanak a fogyasztóknak,hogy kielégítsék egyéni igényeiket: energizálás, relaxálás, tápanyag bevitel, hidratálás, élvezet, ízek “Amit készítünk” gazdasági egységként.

8 Edmund Leighton - Duty, 1883 Edmund Leighton - Call to Arms, 1884

9 Edward Burne Jones: Szent György és a sárkány – A fához kötözött királylány, 1866

10 Edmund Leighton - The Accolade, 1901
Leighton - The Dedication, 1908

11 I. A közgazdaságtan (és ezzel a vállalat) egyedüli legitim missziója a szegénység megszűntetése!

12 A tárgytól a személyig (min. 10,000)

13 homo oeconomicus  imago dei
Edmund Leighton - The Shadow

14 Jean Leon Gerome - Achat d'une Esclave, 1857
Edmund Leighton - Vox Populi, 1910 körül

15 A Pszikhé elrablása Edward Burne Jones: Psziché esküvője, 1895

16 „Kegyetlen szárnyas isten” v. „A Föld legnyomorultabb férfija”
Psziché elrablása Szicília királya Aphrodité Pszükhé Erósz Hédoné William-Adolphe Bouguereau - Psziché elrablása, 1895 Tévedésen alapul: igaziból Erósz megbízottal raboltatta el: Zephürosz a görög mitológiában a nyugati szél istene, Éósz és Asztraiosz fia, Boreász, Eurosz, Phószphorosz és valamennyi csillag testvére. Zephürosz volt a szelek közül a legenyhébb, és a növények oltalmazójaként tisztelték, mivel csapadékot hozó isten volt. (A nyugati szél Itáliának a tavasz kezdetét jelentette, ellenben a görögöknek rendszerint vihart és esőt hozott.) Szárnyakat viselt, éppúgy, mint testvérei, és szakálltalan fiatalemberként ábrázolták, aki palástjából virágokat szór. „Kegyetlen szárnyas isten” v. „A Föld legnyomorultabb férfija” „Új Aphrodité” Mély völgy, palota, éjszaka, féltékeny nővérek, fogadalomszegés, kíváncsiság.

17 II. Vissza kell szereznünk a hitet az emberben, a bizalomra kell építenünk a társadalmi rendszert!

18 A vesztes (1:1) Edmund Leighton - The Fame

19 Edmund Leighton - Vanquished, 1884

20 Vesztesek (0:7) Edmund Leighton - Conquest

21 III. A versenyképesség nem mindenekfelett fokozandó (optimuma, s nem maximuma van). Kooperáció a misszióért!

22 Alkotás, pihenés, szenvedés
Bouguereau - Le repos, 1880

23 Bouguereau - Krisztus urunk megkorbácsolása, 1890

24 Bouguereau - Az első reggel, 1888

25 Bouguereau - Dante és Vergilius a pokolban, 1850

26 IV. Nem csak (lázas) tevékenységgel lehet alkotni. Isten akkor is szeret, amikor pihensz, vagy szenvedsz!

27 Munka(öröm) Bouguereau - Tallózók, 1894

28 Bouguereau - Ihlet, 1898 Bouguereau - Hazatérés szüretről, 1878

29 Bouguereau - Fouesnant-i mosó nők, 1869
Bouguereau - Moissoneuse, 1868

30 V. A munka elfeledett funkciói: hivatásunk beteljesítése, közösségünk megélése. Munkaöröm!

31 Caritas in veritate A két igazság A három szeretet
Edmund Leighton - The charity of St Elizabeth of Hungary

32 A szeret „körei” Eros Philia Caritas (Agape)
C.S. Lewis [1960]: The Four Loves. A 4.: Affection (storge, ) is fondness through familiarity.

33 Bouguereau - Fiatal lány védi magát Erosztól, 1880
Bouguereau - Fraternal love, 1854

34 Bouguereau - Alma parens (A tápláló szülő), 1883
Bouguereau - Charity, 1878

35 Caritas in veritate (2009) „A profit hasznos dolog, ha mint eszköz arra a célra irányul, amely értelmet ad annak, ahogyan megtermelik, és ahogyan felhasználják. Ha azonban a profit kizárólagos céllá válik, ha helytelen módon állítják elő, és ha figyelmen kívül hagyja a közjót, mint végső célt, azzal a veszéllyel jár, hogy lerombolja a gazdagságot és szegénységet okoz.” Az igazságot a szeretet ‘ökonómiájában’ kell keresni.

36 A kölcsönös igazság csak a második leghatásosabb közös nevező
VI. A kölcsönös igazság csak a második leghatásosabb közös nevező VII. az új gazdaságban!

37 Korok, érdekek, növekedések
Emberiség Kontinens, Unió Birodalom Nemzetállam Törzs, falu, kisközösség Családi… Egyéni…

38 Amit tudunk Korlátok Lokalizáció Új gazdaság
Max Ft jövedelem Max $ GDP/fő Ökolábnyom: 152% 2-3 md nyomorban 7-8 md ember Környezetbarát energia Lokális kereskedelem Helyi élelmiszer Emberbe vetett bizalomra épülő gazdasági rendszer, mint közjó XXI. Korlátok Lokalizáció Ingyenesség, nagylelkűség, testvériség Személyességen alapuló reciprocitás Méltányos redisztribúció Amit tudunk Új gazdaság

39 Köszönöm a figyelmet!

40 Pót

41 (önrendelkezés előnyei)
Ökonomizmus Bionómia Externáliák Internáliák Növekedés Békés egyensúly (felnőttünk!) GDP GDP + ökolábnyom Globalizáció (komparatív előnyök elmélete) Lokalizáció (önrendelkezés előnyei) Verseny kiterjesztése Kooperáció kiterjesztése Pénz mint spekulációs jószág (Helyi) pénz, újra mint csereeszköz Profitmaximalizáló vállalat Valóban Felelős Vállalat(vezető) Specializáció (lélektelen munka) „Lelkes” munka, hivatás Haszon és határhaszon Objektív hasznosság, határboldogság Homo oeconomicus Személy!

42 Az ökonomizmus „szentháromsága”
3. NÖVEKEDÉS 1. HATÉKONYSÁG 2. VERSENYKÉPESSÉG


Letölteni ppt "- Hol és hogyan kezdődjön a paradigmaváltás?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések