Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Elektronikus Fizetés Elszámoló Rendszer

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Elektronikus Fizetés Elszámoló Rendszer"— Előadás másolata:

1 Elektronikus Fizetés Elszámoló Rendszer
szakmai tájékoztató az intézmények részére 2010. Május 13.

2 Köszöntjük vendégeinket !
Kratochwill Péter elnök Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ

3

4 Alapkérdés F E R E Igazgatási szempontból: milyen ügyintézési folyamatokba illeszkednek az EFER fizetési szolgáltatásai? Pénzügyi szemponból: hogyan támogatja az EFER az elszámolást? Informatikai szempontból: milyen feladatokat jelent a csatlakozás az EFER-hez?

5 Az EFER szolgáltatásai
Tomsics László szakmai projektkoordinátor PMISZK

6 Az elektronikus fizetés megvalósítása
a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszert (EFER) létrehozó horizontális projektből és a szolgáltatást használatba vevő vertikális projektekből áll. A vertikális projektek elektronikus fizetést tesznek lehetővé az Okmányirodákban, APEH-nél, VP-nél. A központi szolgáltatás befogadó szervezete a Magyar Államkincstár. Az EFER a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer része lesz. 6

7 1. Célcsoport: Az állampolgárok és a gazdálkodók
F a napi gyakorlatban általuk alkalmazott elektronikus fizetési megoldásokat használhatják a közigazgatással szemben fennálló fizetési kötelezettségeik teljesítésére, elektronikus ügyintézés során bankkártyával, internetbankkal és mobilbankkal, a személyes megjelenéssel járó ügyintézés során bankkártyával és mobilbankkal fizethetnek. Az Ügyfelek a fizetéssel járó ügyek esetén is választhatják az elektronikus ügyintézést a személyes megjelenés helyett (amennyiben a szakrendszer lehetővé teszi), a személyes megjelenéssel járó ügyintézésre fordítandó idő pedig csökken, a befizetések pontossága nő.

8 2. Célcsoport: Az intézmények
F viszonylag gyorsan és egyszerűen beépíthetik működésükbe az elektronikus fizetési szolgáltatást, így teljesen elektronikus ügyintézési folyamatokat, egyszerűsített, ezáltal felgyorsított, hagyományos ügyintézési folyamatokat hozhatnak létre.

9 3. Célcsoport: Az intézmények ügyintézői
F 3. Célcsoport: Az intézmények ügyintézői E több időt fordíthatnak az Ügyfelek valós kiszolgálására, mert az adminisztratív terheik csökkennek, a pontosabb befizetések miatt kevesebb hibakezelést kell végezniük.

10 A kapcsolódó rendszerek
F E A kapcsolódó rendszerek E Ügyintézési felület Pénztár felület Intézményi ügyintézési rendszer Intézményi pénzügyi rendszer Fizetési felület Fizetési megoldás FMSZ számlavezető rendszer EFER Kincstári számlavezető rendszer BKR (Giro) Ügyfél kiszolgálás Fizetési ígérvény A fizetés teljesítése Intézmény Központi rendszerek Fizetési megoldás szolgáltató Intézményi pénztár program

11 A központi elektronikus fizetési szolgáltatás három elven alapul
Az ügyintézéshez és a fizetéshez az Ügyfél külön azonosítása szükséges. Az ügyintézéshez szükséges azonosítást az intézményi szakrendszer végzi (a Központi Rendszer vagy az ügyintéző útján) a fizetéshez szükséges azonosítás a fizetési megoldás (pl. internetbank) feladata. A fizetés az ügyazonosító ismeretében történik, melyet az intézményi szakrendszer (esetleg az Ügyfél) képez. A fizetési megoldás szolgáltató a fizetés visszavonhatatlan megindításáról ad elektronikus igazolást, s az igazolás kiadásával garantálja az összeg kifizetését.

12 Mit tételez fel az EFER az ügyintézés folyamatáról?

13 bármilyen személyes megjelenéssel járó ügymenetben,
F Ügyintézési típusok Az EFER alkalmazható bármilyen személyes megjelenéssel járó ügymenetben, párbeszédre épülő elektronikus ügyintézés során, nem párbeszédre épülő elektronikus ügyintézés során.

14 Az EFER a piacon elérhető fizetési megoldásokat integrál
A fizetés jellemzői Az EFER a piacon elérhető fizetési megoldásokat integrál a bankkártyás fizetés a megszokott módon zajlik, a fizetés alapvető adatait (összeg, célszámla, ügyazonosító) az EFER átadja az Ügyfél által kiválasztott internetbank, mobilbank rendszernek, a hitelintézet fizetési ígérvényt ad. (A projekt meghatározza és létrehozza az adatok átadására szolgáló felületet, az internetbank, mobilbank szolgáltatást nyújtó szolgáltatók pedig önkéntesen csatlakozhatnak.)

15 Az elszámolás jellemzői
Az EFER lehetőséget nyújt az Ügyfelek számára az ügyintézéshez kötődő fizetési kötelezettség egy összegben, egy tranzakcióval történő megfizetésére abban az esetben is, ha több bevételi számlára kell teljesíteni a befizetést (pl. egy összegben fizethető az egy ügyhöz kapcsolódó vám, import ÁFA és környezetvédelmi termékdíj). A felosztás technikai lebonyolítása a Magyar Államkincstárban nyitott, az intézményhez rendelt átvezetési számla segítségével történik.

16 Az egy ügyhöz kötődő fizetési kötelezettség megfizetése

17 A díjelszámolás is feladat
Az EFER elvégzi a fizetési megoldás szolgáltatók tranzakciós díjainak (pl. a bankkártya elfogadás díjának) felosztását a költségviselő intézmények között.

18 Hiba- és eltérés kezelés
Valamennyi kapcsolódó rendszer hibázhat. Az EFER minden bejövő üzenetet önmagában is ellenőriz és keresztellenőrzéseket is végez, figyeli az események sorrendjét. Nem fogadja be azokat az üzeneteket (vagy tételeket) melyek önmagukban hibásak, nem felelnek meg az egyediség ellenőrzésen vagy érvénytelen sorrendben érkeznek. A keresztellenőrzések eltéréseket mutathatnak ki.

19 Hiba- és eltérés kezelés (folytatás)
A felfedett hibákat, eltéréseket az interfészen kapják vissza a kapcsolódó rendszerek, göngyölítve. A javításokat is az interfészen tudják beküldeni. Az EFER felhasználói felületén nem lehet fizetési, elszámolási adatot módosítani (állapotot lehet „kézzel lezárt”-ra állítani).

20 Hiba- és eltérés kezelés (folytatás)
A központi működtetők feladata az Fizetési Megoldás Szolgáltatók adatforgalmában felfedett hibák, eltérések egyeztetése és annak a figyelése is, hogy az FMSZ (nem az Ügyfél) teljesíti-e fizetési kötelezettségeit. Az intézményi felhasználók feladata az intézmények adatforgalmában felfedett eltérések kezelése és az FMSZ-ek téves utalásainak egyeztetése, kezelése.

21 Az elektronikus fizetés megvalósítása
Összefoglalva Az elektronikus fizetés megvalósítása Lehetővé teszi teljesen elektronikus ügyintézési rendszerek létrehozását, akkor is, ha az ügy fizetési kötelezettséggel jár. Csökkenti az állampolgárok, gazdálkodó szervezetek az ügyintézéssel töltendő idejét, javítja a közigazgatási szolgáltatások színvonalát.

22 Összefoglalva (folytatás)
Az elektronikus fizetés megvalósítása Az elektronikus fizetés államháztartást terhelő költségeit a felváltott fizetési mód (pl. készpénzátutalási megbízás) költségei alatt tartja. Lehetővé teszi, hogy az egy ügyhöz tartozó, de különböző jogosultaknak történő (vagy több célszámlára irányuló) befizetések egy fizetési tranzakcióval történjenek, így csökkenti a tranzakciók számát, a tranzakciós költségeket.

23 Az Intézményi Pénztár Program
F E Az Intézményi Pénztár Program E Ügyintézési felület Fizetési felület Ügyfél kiszolgálás Pénztár felület Intézményi ügyintézési rendszer Intézményi pénztár program EFER Fizetési megoldás Fizetési ígérvény Intézményi pénzügyi rendszer Kincstári számlavezető rendszer BKR (Giro) FMSZ számlavezető rendszer A fizetés teljesítése Intézmény Központi rendszerek Fizetési megoldás szolgáltató

24 F E Kérdések E

25 F E E Köszönöm a figyelmet !

26 Az Intézményi Pénztár Program (IPP) bemutatása
F E E Az Intézményi Pénztár Program (IPP) bemutatása Nagy Annamária, CGEIT projektmenedzser Zalaszám Informatika

27 Az IPP használatának feltételei Jellemzők Támogatott feladatok
Tartalom E Röviden az IPP-ről Az IPP használatának feltételei Jellemzők Támogatott feladatok Rendszer architektúra Az IPP infrastruktúra igénye

28 Röviden az IPP-ről F E E EFER projektben létrehozott alkalmazás
Csatlakozó intézményeknél önállóan telepíthető Standard megoldást biztosít a fizetési, elszámolási intézményi feladatok biztosításához, alkalmazásához Céljai: elektronikus és hagyományos fizetési megoldások integrálása és alkalmazása az intézményi környezetben a fizetések egyszerűsítése az ügyösszevonás biztosításával és az átvezetési számla alkalmazásával az elszámolásokhoz szükséges adatok biztosítása Az ügyintézéshez alkalmazott szakrendszerek, a pénzügyi rendszer(ek) és az EFER közötti kapcsolat megteremtése, általános fizetési, elszámolási funkciók rendelkezésre bocsátása

29 Kedvezményezett pü-i rendszere
Az IPP kapcsolatai E FMSZ(1) FMSZ(2) FMSZ(n) KSZR EFER Kártya-elfogadó FMSZ IPP Kedvezményezett pü-i rendszere POS terminál Szak-rendszer(1) Szak-rendszer(2) Szak-rendszer(n)

30 Az IPP használatának feltételei
Intézményi/szakrendszeri feltételek: A szakrendszer egyedi igazgatási ügyazonosítót képez A szakrendszer nyilván tartja az egyes eljárásokhoz tartozó lehetséges fizetési módokat (utalás, kp, kártya) A szakrendszer határozza meg a fizetési határidőt az eljáráshoz tartozóan A szakrendszer határozza meg a fizetendő összeget POS fizetési megoldás alkalmazása esetén egy munkaállomás egy POS terminálhoz tartozhat

31 Jellemzők Mind a személyes, mind a személyes megjelenést
F Jellemzők Mind a személyes, mind a személyes megjelenést nem igénylő ügyintézéshez biztosít szolgáltatást Választható fizetési megoldások: készpénzátutalási megbízás házipénztárban készpénz kártya (POS, VPOS) mobilbank házibank vegyes fizetés Lehetőség van az ügyösszevonásra

32 Jellemzők Az IPP a szakrendszertől veszi át a fizetési kérést
Az IPP az elektronikus fizetések lebonyolítása érdekében a POS terminállal vagy az EFER-rel kommunikál Az IPP és a POS terminál közvetlen kapcsolatban van, ügyintézői beavatkozás nem lehetséges Az IPP a szakrendszer részére átadja a fizetési ígérvényt vagy a sikertelen tranzakció eredményét Az IPP biztosítja a kedvezményezettek részére az előírásokat Az IPP biztosítja a kedvezményezettek részére a számukra utalt összegek analitikáját Beépített biztonsági elemek (pl. ellenőrzés, tétlenségi idő)

33 Támogatott feladatok A fizetésekhez kapcsolódóan:
Szakrendszeri kapcsolat POS kapcsolat Ügyösszevonás Fizetési tranzakció meghatározása Fizetési megoldás kiválasztása EFER kapcsolat A fizetések elszámolásához kapcsolódóan: Pénzügyi rendszer kapcsolat (előírások, utalási meg- bízás állományok

34 Támogatott feladatok A tranzakciós díjak elszámolásához kapcsolódóan:
EFER kapcsolat Pénzügyi rendszer kapcsolat (tr.díj állományok)

35 Rendszer architektúra
Modulok: UULM: ügyintézői felhasználói felület külső rendszerek integrációs modulja személyes és nem személyes ügyintézés üzleti logika UFM: ügyfelek felhasználói felülete böngészőben elérhető, html alapú nem személyes ügyintézés Kommunikáció: A két modul között és más rendszerek irányában is SOAP/HTTP alapú

36 Rendszer architektúra
Többrétegű Java-JEE alapú alkalmazás: Felhasználói felület: UULM: Java Web Start UFM: JSP/Servlet JEE/EJB3 alkalmazáskomponensek SOAP/HTTP alapú integrációs felület Támogatott adatbázis kezelők: Oracle vagy PostgreSQL Naplózás: Syslog vagy Windows Event Log Címtár integráció: LDAP interfészen Opcionális token használat az azonosításhoz

37 Szerver infrastruktúra igény
Támogatott operációs rendszerek: RedHat Enterprise Linux 5u4 x86 és x64, Solaris 10 x86 és x64, Windows Server 2003 SP2 v. R2 x86 és x64 Windows Server 2008 R2 x64 JBoss 5.1 Alkalmazásszerver Adatbázis kezelő: Oracle 10gR2, 11gR1 11gR2 vagy PostgreSQL 8.4, 9 LDAP alapú címtár

38 Kliens infrastruktúra igény
UULM modul: Windows 2000, XP, Vista, 7 x86 vagy x64 Oracle-SUN JRE (Java Futtató Környezet) 6 PDF és XLS megjelenítő alkalmazás PKCS#11 felülettel rendelkező token UFM modul: - HTML 4 kompatibilis böngésző

39 F E Kérdések E

40 F E E Köszönöm a figyelmet!

41 Csatlakozás az EFER rendszerhez
csatlakozás módja, feltételei Lassán Csaba

42 Csatlakozás az EFER rendszerhez
Mi az EFER? Hol a helye a nagy képen? Melyek az EFER kapcsolódási pontjai? Hogyan lehet kapcsolódni? Megoldandó feladatok. Műszaki feltételek. Személyi feltételek. Folyamat. Kérdések (talán válaszok is).

43 Fizetési folyamat példa, web, IPP, házibank
Az EFER szerepe E Fizetési folyamat példa, web, IPP, házibank Fizetési folyamat, házibank esetén. 1. szakrendszer, 2. pénztárprogram, 3. KFM, 4. bank, 5. házibank, 6. ígérvény, 7. pénztárprogram, 8. szakrendszer, ügy kész, 9. értesítés

44 Elszámolási folyamat példa
Az EFER szerepe E E Elszámolási folyamat példa Elszámolási folyamat 1. FMSz, GIRO 2. Kincstári számlavezető, 3. IPP 4. Saját tudásunk, 5. hibaág és elszámolás, 6. elszámolás Kincstár és Intézmény felé.

45 Az EFER kapcsolódási pontjai
Fizetési folyamat példa, web, IPP, házibank Felhasználó böngészője Webáruház Intézményi Portál Raktár 1 Szakrendszer 1 Raktár 2 Tények: Az EFER a pénztárprogrammal és a FMSz-val kommunikál. Az EFER háttérrendszer, Back-Office, biztosítja a FMSz-k és Intézmények egységes kommunikációját. Tolmács. Feladatok: Intézmény (a portál és/vagy a szakrendszerei) integrációja a pénztárprogrammal vagy az EFER-rel. Segítség: Megismerhető az EFER-IPP interfész Megismerhető az IPP szerkezete Rendelkezésre áll az EFER-IPP és IPP-Szakrendszer integrációs know-how Szakrendszer 2 Kosár-adatbázis Intézményi Pénztár Program Fizetési rendszer EFER Bank

46 Hogyan lehet kapcsolódni?
F E Hogyan lehet kapcsolódni? E IPP-vel, vagy nélküle? Az Intézmény pénzügyi rendszere tudja a funkciókat (üzleti, biztonsági, infrastrukturális)? Tudás és erőforrás rendelkezésre áll? Fejlesztési és rendszerintegrációs projekt. Az IPP nyílt, ingyenesen felhasználható egészben, vagy mint keretrendszer, de akár csak az egyes komponensei is. Az IPP az EFER rendszerhez már integrálva van. Az IPP CC EAL3 garanciaszintű.

47 Megoldandó feladatok Fejlesztési tudás átvétele
IPP és szakrendszer integráció IPP és pénzügyi rendszer integráció vagy EFER és intézményi rendszer integráció Bevizsgálási folyamat végig vitele Használati, üzemeltetési, támogatási tudás transzfer Használat, üzemeltetés Támogatás biztosítása Dokumentáció, konzultáció, oktatás, forrás Fejlesztői tudás Közös munka, projektvezetés Dokumentáció, konzultáció, oktatás Outsource Support

48 Műszaki feltételek DE Common Criteria EAL3 szintű garancia
Ötkilences közeli rendelkezésre állási elvárások Két telephelyes működés PSzÁF ajánlás szerinti naplózás IDS, IPS, riasztási automatizmusok Mentés, archiválás Teljesítmény Szeparált teszt és szeparált bevizsgáló környezet DE a teljes rendszer megítélése az Intézmény rendszerén is múlik!

49 Műszaki feltételek Interfész Berendezés Üzemeltetés Teljesítmény E
HTTPS, two-way-ssl, PKI Web Services, WS-Security, WS-RM SOAP XML Berendezés CC EAL4 OS ACID RAID, ECC, Bridged Eth, stb… Üzemeltetés Mentés és visszaállítás, archiválás Naplózás Monitorozás, felügyelet, támogatás Környezeti feltételek Biztonság! Teljesítmény 2048 bit kulcs, aláírás

50 Személyi feltételek Intézményi Felhasználó Intézményi Help-Desk
Autentikációs token, PKI rendszerből kapott kulcsokkal. Csak autentikációs tanúsítvány az EFER-ben. Alkalmazás monitoring Intézményi felhasználók jogosultságainak kezelése Intézményi Help-Desk Elsődleges kapcsolattartási pont az intézmény ügyintézőivel Eszkalál a központi EFER help-desk felé Üzemeltetés Legtöbb helyen megoldott

51 Folyamat Helyzetértékelés Csatlakozási szerződés
Implementáció és/vagy bevezetés Tesztelés Bevizsgálási eljárás

52 Köszönöm szépen a figyelmüket!
Kérdések E Köszönöm szépen a figyelmüket!

53 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet
Dr. Némethi Zsolt vezető jogtanácsos PMISZK

54 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet
Az államot megillető bevételek (adók, illetékek, eljárási díjak) ügyfél általi elektronikus megfizetését ágazati jogszabályok tartalmazzák. (Pl. az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetéséről a cégeljárásban és más cégügyekben szóló25/2006. (V. 18.) IM rend.) EFER – elektronikus fizetési és elszámolási rendszer, az Ekszt. szerint a Központi Rendszer eleme. EU finanszírozású projekt, megrendelője a PMISZK, a vállalkozó a Getronics (Magyarország) Kft. Az ágazati jogszabályok módosítása szükséges ahhoz, hogy az elektronikus úton teljesítendő fizetési kötelezettség az EFER igénybevételével valósuljon meg. 4. Fizetési megoldás az EFER-ben: fizetési számlák között jön létre, fizetési módokra épül, az EFER működtetője és a fizetési megoldás szolgáltató csatlakozási megállapodását követően alkalmazható.

55 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet
5. EFER működtető: közigazgatási szerv, (kiválasztja, és) megállapodást köt az FMSZ-szel. Fizetési megoldás szolgáltató (FMSZ): olyan pénzforgalmi szolgáltató, aki: műszaki feltételek teljesítését vállalja: az EFER-rel, illetve az EFER-hez csatlakozott szervezettel való kapcsolattartásra az erre a célra kialakított csatlakozó felületet használja, és elfogadja a 222/ (X. 17.) Korm. r. szerinti csatlakozási feltételeket; beszerzési eljárásban kerül kiválasztásra bankkártyás fizetési szolgáltatóként, vagy bárki, aki teljesíti a feltételeket (mobilbank, internetbank, VPOS szolgáltatóként. EFER-hez csatlakozott szervezet: az a szervezet, amely a Központi Rendszer működtetőjével az EFER-re is kiterjedő együttműködési megállapodást kötött.

56 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet
ÜGYFÉL FIZETÉSI MEGOLDÁS SZOLGÁLTATÓ (pl. bank) EFER-HEZ CSATLAKOZOTT SZERVEZET EFER MŰKÖDTETŐJE

57 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet
6.Elektronikus fizetés az EFER igénybevételével Fizetési folyamat kezdeményezésekor az EFER-hez csatlakozott szervezet az alábbi adatokat szolgáltatja az EFER-nek: a fizetendő összeget, a célszámla számát(az összeg bontását jogcímek, összegek és célszámlák szerint),; az általa képzett, az adott fizetési folyamathoz rendelt fizetési ügyazonosítót; a fizetés EFER elszámolási számlájának számát; a fizető fél által a fizetési kötelezettség teljesítése céljából megadott fizetési adatokat (így különösen a választott fizetési módot, és az ehhez szükséges adatokat); az előkészített fizetési ügylet EFER-hez csatlakozott szervezet által meghatározott érvényességi idejét; a fizetési ügylet elszámolásához szükséges további adatokat, amelyek törvény rendelkezése alapján tartalmazhatnak személyes adatokat. B. Az EFER a 7. pont szerinti adatszolgáltatás alapján szerzett adatokat az FMSZ részére átadja (bontást csak akkor, ha a fizető fél ehhez kifejezetten hozzájárult, további (személyes) adatokat nem ad át).

58 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet
C. A fizetési folyamat elindítását követően az FMSZ elektronikus igazolást állít ki, amely tartalmazza: a fizetett összeget, a fizetés jóváhagyásának időpontját, fizetési ügyazonosítót, a fizetés EFER elszámolási számlájának számát, valamint arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy az igazolásban megjelölt fizetési folyamatot visszavonhatatlanul elindította Meghiúsulás esetén erről állít ki igazolást. Ezt megküldi: átutalással történő fizetés esetén az EFER-nek, az EFER ez alapján tájékoztatja az EFER-hez csatlakozott szervezetet a fizetési folyamat visszavonhatatlan elindításáról, vagy a fizetési ügylet meghiúsulásáról. Az előbbi esetben az FMSZ készfizető kezesként felel a fizetés teljesítéséért bankkártyás fizetés esetén az EFER-hez csatlakozott szervezet részére, aki ez alapján tájékoztatja az EFER-t a fentiek szerint.

59 Az EFER-t szabályozó kormányrendelet
7. A fizetések ellenőrzése az EFER-hez csatlakozott szervezet kötelessége. 8. Az elektronikus fizetések elszámolása az EFER a bontásnak megfelelően előkészíti az EFER elszámolási számlára jóváírt összegek célszámlákra való átvezetéséhez szükséges átutalási megbízásokat. az EFER-hez csatlakozott szervezet átutalási megbízás útján rendelkezik az EFER elszámolási számlára jóváírt összegek célszámlákra való átvezetéséről. 9. A költségek elszámolása az FMSZ-eket megállapodás alapján megillető díjakat az EFER működtetője fizeti meg. a díjaknak az EFER-hez csatlakozott szervezetek felé teljesített fizetésekre eső részét az EFER működtetője rájuk áthárítja.

60 F E Kérdések E

61 F E E Köszönöm a figyelmet !

62 Az előadások 11.30-kor folytatódnak.
KÁVÉSZÜNET E Az előadások kor folytatódnak.

63 Adófizetés (APEH) elektronikus módon, az EFER szolgáltatásaival
EFER és e-ADÓ E Adófizetés (APEH) elektronikus módon, az EFER szolgáltatásaival Baumann Ildikó pénzforgalmi igazgató-helyettes APEH SZTADI

64 F Az e-Adózás célja Az EFER projekten belüli APEH vertikális projekt (eADÓ) célja az, hogy az elektronikus fizetési rendszerhez kapcsolódva az adóhatóság biztosítsa az adózók számára az adó elektronikus úton történő megfizetését, az adózók az adózással kapcsolatos tartozásaik, kötelezettségeik megfizetését egy összegben - az államháztartási számlánkénti befizetéseiket összevontan - tudják a számlájukról elindítani, az általuk meghatározott terhelési dátummal.

65 Az e-Adózás fizetési módjai(EFER-hez csatlakozással)
Internet bankos (házibankos): > ügyfél jelenlétet nem igényel, > a teljes adózói körre (magánszemélyek, egyéni vállalkozók, gazdálkodók), minden államháztartási számlára (adózói pénzforgalmat bonyolító) kiterjesztve, > bevezetése: az EFER bevezetésével egy időben. Bankkártya (POS terminálos): az APEH-ban jelenleg működő rendszer migrálása: > ügyfél jelenlétet igényel, > a teljes adózói körre, minden államháztartási számlára (adózói pf-t bonyolító) kiterjesztve, > bevezetése: 2011 szeptember.

66 Az e-ADÓ rendszer használatának feltételei
Az ügyfélkapu regisztráció, az ügyfélkapuhoz való hozzáférés, Pénzintézeti szerződés a internet bank használatához cím (Technikai feltételek: pénzintézetek csatlakozása az EFER-hez, APEH technikai számlaszám nyitás)

67 Belépés az eBEV-be (APEH elektronikus bevallási rendszer)
F Belépés az eBEV-be (APEH elektronikus bevallási rendszer) E

68 Belépés az e-ADÓ rendszerbe
F Belépés az e-ADÓ rendszerbe E

69 Az e-ADÓ rendszer folyamata

70 APEH számlák közötti átvezetés
F E APEH számlák közötti átvezetés E

71 F E Kérdések E

72 F E E Köszönöm a figyelmet !

73 Bankkártyás fizetés az okmányirodákban
Az „Okmányirodai bankkártyás fizetés megvalósítása” vertikális alprojekt bemutatása Huszti Gergely KEK KH Programiroda

74 F E Tartalom E KEK KH szerepe az „Elektronikus fizetés megvalósítása” projektben Okmányirodai bankkártyás fizetés két lépésben A vertikális alprojekt eredményei Statisztikák A KEK KH feladatai a jövőben

75 A KEK KH szerepe az „Elektronikus fizetés megvalósítása” projektben
„Okmányirodai bankkártyás fizetés megvalósítása” vertikális alprojekt Cél: személyes megjelenést igénylő ügyintézés esetében illetékek és igazgatási szolgáltatási díjak bankkártyával történő megfizetése az okmányirodákban

76 Feladatra jutó támogatás: 720.000.000 Ft
Peremfeltételek E Feladatra jutó támogatás: Ft Az egyes adó- és járuléktörvények módosításáról szóló évi LXXXI. tv § (2) bek. Vertikális alprojekt megvalósítási határideje: Határidőig végrehajtandó feladatok: Okmányirodai szakrendszerek továbbfejlesztése bankkártyás fizetések kezelésére KEP rendszer továbbfejlesztése bankkártyás fizetések kezelésére Központi és az okmányirodai infrastruktúra bővítése

77 Okmányirodai bankkártyás fizetés két lépésben
Illeték törvény adta megvalósítási határidő: (2009. június 29-én a rendelkezés törlésre került) Megoldásnak az „okmányirodai bankkártyás fizetés megvalósítása” vertikális alprojekt eredményein alapulnak, Ideiglenes megoldás kialakítása és megvalósítása Éles indulás a Központi Okmányirodában: Végleges működési modell kialakítása, EFER integráció megvalósítása

78 Átmeneti megoldás megvalósítása
F E Átmeneti megoldás megvalósítása E

79 Átmeneti megoldás megvalósítása
F E Átmeneti megoldás megvalósítása E * PMISZK és a KEK KH közös ajánlatkérésben - nemzeti forrásból megvalósuló közbeszerzés

80 Ügyintézésbe épített fizetési folyamat
Hibajelzés szakrendszernek Pénztárnyitás Ügyindítás a szakrendszerben Adatátadás KEP-nek Adatfogadás szakrendszertől Fizetési tranzakció összeállítása Bankkártyás fizetés indítása a KEP-ben Adatok átadása POS terminálnak Fizetés a POS terminálon Ig.szolg.díjak nyilvántartásba vétele a KEP-ben Adatok fogadása POS termináltól Szakrendszerekben megoldott funkciók STB-KEP-ben megoldott funkciók Pénztárzárás a KEP-ben Pénztárzárás a POS terminálon POS terminálon megoldott funkciók

81 F E Eredmények E : A KEK KH vonatkozó szakrendszereinek továbbfejlesztése a Zalaszám Informatika Kft., az IDOM Konzulens Zrt., a Multipolaris Kereskedelmi és Gyártó Kft., valamint a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. közreműködésével elkészült : a Központi Okmányirodában megnyílt a bankkártyás fizetés lehetősége : a fővárosi kerületek és a megyeszékhelyek okmányirodáiban megnyílt a bankkártyás fizetés lehetősége

82 F E Statisztikák (I.) Bankkártyával fizetett összegek alakulása

83 F E Statisztikák (II.) Bankkártyával fizetett tranzakciók aránya a bankkártyával fizetett ügyek számához viszonyítva

84 F E Statisztikák (III.) Bankkártyával fizetett tranzakciók aránya a hagyományos fizetési eszközökkel fizetett tranzakciók számához viszonyítva

85 Projekt végrehajtási határideje: 2010.07.31.
F E Folytatás E Projekt végrehajtási határideje: KEK KH vállalt feladatai projektzárásig: 1575 db POS terminál beszerzése POS terminálok telepítése és üzembe helyezése az ország valamennyi okmányirodájában KEP rendszer integrációja az elkészült EFER rendszerhez

86 F E Kérdések E

87 F E E Köszönöm a figyelmet!

88 EFER a Vám és Pénzügyőrségnél
A vertikális projekt bemutatása Bíró György projektvezető Vám és Pénzügyőrség – Informatikai Főosztály

89 Konzorciális vállalás A feladatok kifejtése
TARTALOM E Konzorciális vállalás A feladatok kifejtése A feladatok megvalósításának keretei Ütemezés

90 I. Konzorciális vállalások
F E I. Konzorciális vállalások E Támogatási szerződés, konzorciumi megállapodás alapján: szakrendszerek módosítása az EFER igénybevételére. A központi projekt PAD-ja szerint: POS-os fizetés átterelése EFER csatornába; POS fizetés bővítése; házi banki/mobil banki fizetés lehetővé tétele az űrlap alapú eljárások tekintetében (első lépésben az EBÜK ügyfélkör számára). Biztosított forrás: 98,3 MFt

91 Központi projekt szakértői támogatása.
F E II. A feladatok E Központi projekt szakértői támogatása. Az e-Fizetés technikai hátterének biztosítása, az e-Fizetési környezet megerősítése. Érintett rendszerek fejlesztése.

92 III/1. A feladatok megvalósításának keretei
Jelenlegi e-Fizetési megoldások a VP-nél POS terminál Nem kereskedelmi forgalomban vám, és a vámkezeléshez kapcsolódó közterhek megfizetésére (mobil terminálok tesztelés alatt). EBÜK 5 szerződött bank ügyfeleinek befizetéséről elektronikus értesítést kapunk.

93 III/2. A feladatok megvalósításának keretei
A projektben megvalósuló feladatok: Az e-Fizetést támogató központi géptermi és hálózati fejlesztések; banki szolgáltatói szerződés bővítése; POS fizetés lehetőségének bővítése, EFER-hez igazítása; EBÜK ügyfelek házi banki fizetésének támo-gatása EFER szolgáltatás igénybevételével.

94 III/3. A feladatok megvalósításának keretei
Nyitott kérdések Meglévő vagy új bank POS bérlet – POS beszerzés POS iránti ügyféligény növelése házi banki megoldás hasznosulása (hány EFER bank lesz)

95 IV. Ütemezés Projektindítás 2010. május 3. Belső rendszerfejlesztés
2010. június 16. EFER kapcsolat kialakítása 2010. augusztus 15. EFER integrációs teszt kezdése 2010. augusztus 18. Projektzárás, éles indulás 2010. szeptember 15.

96 F E Kérdések E

97 Köszönjük vendégeinknek a figyelmet
és a részvételt!


Letölteni ppt "Elektronikus Fizetés Elszámoló Rendszer"

Hasonló előadás


Google Hirdetések