Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösségi média használat az egészségipari kommunikációban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösségi média használat az egészségipari kommunikációban"— Előadás másolata:

1 Közösségi média használat az egészségipari kommunikációban
Boros Botond, senior tanácsadó, social media expert

2 Agenda Bevezetés Esettanulmány #1: ‘a lényeg, hogy egészséges legyen’
Esettanulmány #2: ‘szeretem a hajam’ Összegzés

3 Bevezetés

4 Bevezetés A direkt reklám nem az egyetlen eszköz, amely képes befolyással lenni a fogyasztó vásárlási döntésére. A felhasználók médiafogyasztási szokásai megváltoztak: egyre több időt töltenek online közösségi oldalakon – Facebook: egy év alatt másfélszeresére nőtt az eltöltött idő, és nyolcszorosára nőtt a regisztrált látogatók száma Az iwiw top3 alkalmazását összesen 2,3 millióan telepítették. Egy brand számára fontos, hogy proaktív módon ott is jelen legyen, ahol a felhasználók vannak. Webes megjelenés Közösségi média megjelenés Átkattintás A felületen szívesen eltöltött idő 4

5 Mire jó a közösségi média?
A közösségi média emberközelivé teszi a vállalatot: lehetőséget ad párbeszéd kezdeményezésére, ott, ahol a felhasználók vannak. Miért fontosak a közösségileg aktív felhasználók? A most aktív userek azok a nyitott szemléletű, korai adaptálók, akik a későbbi regisztráló vagy aktívvá váló tömegek véleményvezérei lesznek. 5

6 Bevezetés Egy új, innovatív megjelenési forma az interneten a facebook jelenlét, melyet egyre több nemzetközi brand és vállalat, hogy közelebb kerüljön a fogyasztókhoz. Hazai felhasználók regisztráció szám emelkedés: magyar felhasználó 55% nő, 45% férfi 66% év közöttiek 6

7 Agenda Bevezetés Esettanulmány #1: ‘a lényeg, hogy egészséges legyen’
Esettanulmány #2: ‘szeretem a hajam’ Összegzés

8 Femibion // Merck Termék: Étrendkiegészítő tabletta gyermekvállalást tervező nőknek. Célcsoport: Gyermekvállalást tervező nők, kismamák, kisgyermekes anyák, 18-35 Kampánycélok: Kismamák megszólítása egy releváns alternatív média felületen Mit csinálnak a neten? beszélgetnek, ismerkednek információkat gyűjtenek információkat osztanak meg játszanak Egy ‘belterjes célközönség’, akik sokkal több időt töltenek otthon, internet előtt, mint más nőtársaik. 8

9 Femibion // Merck A terhes nők közötti szóbeszéd: sokkal több információt osztanak meg egymással termékekről, brandekről, mint más nő társaik vagy a teljes populáció. 9

10 Femibion // Merck Ügynökségi javaslat: Rajzos gyermekarc szimulátor, amely az apa és az anya arcának jellegéből előrejelzi, hogy fog kinézni a születendő baba. ‘A lényeg, hogy egészséges legyen’. Kampánymechanizmus: az alkalmazás terjedését Pay-per-click hirdetéssel és organikus terjesztéssel támogattuk. Alkalmazás működése: a felhasználó telepítés után egy arcszimulátor felületet lát, melyen beállíthatja saját és párja arcberendezését. 10

11 Femibion // Merck A beállított elemek után két opcióra lehetett kattintani: ‘Go!’, ‘I feel lucky’. Az eredmény: 11

12 Femibion // Merck 35 000 féle kombináció
A beállított elemek után két opcióra lehetett kattintani: ‘Go!’, ‘I feel lucky’. Az eredmény egy babafigura lett (hozzávetőleg féle kombináció). 12

13 Femibion // Merck Terjedési lehetőségek: 13
Az alkalmazásból el lehetett érni a videót is. A figura továbbküldhető volt. Profilhoz lehetett adni. 13

14 Femibion // Merck Terjedési lehetőségek:
A felhasználók által megosztott figurakép kommentelhető, lájkolható, továbbküldhető. 14

15 Femibion // Merck Eredmények:
A 2 hónapos kampány ideje alatt 1700 ember használta rendszeresen az alkalmazást A PPC hirdetések kattintási aránya 300%-on teljesített Medical Tribune Group & Kreatív ‘Gyógyszerpromóciós verseny II. díj’ Helyezésünkkel a Merck Kft-t az ’Év Gyógyszerpromóciós Terméke I.’ helyhez. 15

16 Agenda Bevezetés Esettanulmány #1: ‘a lényeg, hogy egészséges legyen’
Esettanulmány #2: ‘szeretem a hajam’ Összegzés

17 Revalid // TEVA Termék: Haj- és körömregeneráló készítmény, megelőző hatás Célcsoport: Elsősorban nők, 18 – 35 között Kampánycélok: Innovatív, fiatalos brand megjelenés a közösségi médiában, meglévő brand aktivitások támogatása, kapcsolatgyűjtés 17

18 Revalid // TEVA Javaslatunk szerint brandesített Facebook oldalt hoztunk létre, amelyen a brand gyűjti a rajongókat, motiválja őket az aktivitásra, pályázati nevezésre. Az oldal neve: ‘Szeretem a hajam’ Promóciók és motivátorok: Csatlakozási promóció: ‘Légy a rajongónk és megajándékozunk egy Revalid termékmintával!’ Hajápolási kvíz Napi hajtippek Videó Dalszöveg pályázat Women of the year aktivitás promotálása 18

19 Revalid // TEVA Effektus: a felhasználók generálják a tartalmat 19

20 Revalid // TEVA Alkalmazás javaslat: A dús és egészséges haj generációk, korszakok és stílusok jelképe ma is és régen is. A Revaliddal Tehetségkutató alkalmazással bárki újraélheti a dús és egészséges haj élményét, tincseivel bekerülhet a facebook-os közösség történelmébe, a dúshajú hírességek csarnokába. Alkalmazás működése: a felhasználó telepítés után egyedi lemezborítót készíthet saját vagy ismerősei fényképével. A lemezborítókra szavazni lehet. 20

21 Revalid // TEVA 1. lépés: fotó és borító kiválasztása 21

22 Revalid // TEVA 2. lépés: szerkesztés 22

23 Revalid // TEVA 3. lépés: kész borító elhelyezése az albumok között 23

24 Revalid // TEVA 24

25 Revalid // TEVA Kampány időszaka alatti eredmények: 25
Facebook page: 3 hét alatt 711 rajongó Facebook Revalid Tehetségkutató: 4 napja futó kampány, eddig 117 ‘pályamunka’ 25

26 Agenda Bevezetés Esettanulmány #1: ‘a lényeg, hogy egészséges legyen’
Esettanulmány #2: ‘szeretem a hajam’ Összegzés

27 Revalid // TEVA Ügynökségi javaslat: Facebook-os alkalmazás fejlesztés, promóció közösségi médiában és brandesített közösségi szolgáltatás 27

28 Köszönjük a figyelmet! További információ:


Letölteni ppt "Közösségi média használat az egészségipari kommunikációban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések