Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Horgos Lénárd (Budapest, 31)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Horgos Lénárd (Budapest, 31)"— Előadás másolata:

1

2 Horgos Lénárd (Budapest, 31)
Közgazdász 1999-től… Rendezvényszervezés IT piac!!! Építőipar, Önkormányzatok világa, 2004. Absolvo Consulting 2008. M27 ABSOLVO

3 Az M27 csoport Európában Célunk: A vállalkozások, szervezetek növekedésének, fejlődésének támogatása komplex megoldásokkal finanszírozási és külpiacra lépési területen. >100 tanácsadó, 12 európai nyelv >60 év tanácsadói tapasztalat, >1000 sikeres projekt 3 üzletág, 27 szolgáltatás az európai fejlődés szolgálatában Székhely: Bécs, iroda/helyi partner szinte az összes EU tagállamban Nemzetközi együttműködés bankokkal, állam igazgatási szervekkel, érdekképviseletekkel, egyéb szolgáltatókkal (jogi irodák, tanúsító szervezetek, stb.) Minősítések: ISO; banki akkreditációk; minősített beszállító VISSZATÉRŐ ÜGYFELEK

4 Növekedés = PÉNZ vagy PIAC
…money… markets.

5 Külpiacra lépés

6 ‘Markets’ Nyitás az európai piacok felé Miért?
Az egységesülő piacokban rejlő versenyelőnyök kihasználása A piaci pozíciók megerősítése Kiszámítható, fizetőképes kereslet elérése Hol? Az Európai Unió 27 tagállamában Hogyan? Tapasztalt európai tanácsadói hálózat Kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszer „12 nyelv, 27 ország, számtalan lehetőség” Lépések: Termék/szolgáltatás/szervezet elemzése Potenciális piacok, fogyasztói szokások, elvárások felmérése Bevezetési stratégia kidolgozása (ár, csatorna, marketing) Kereskedelmi partnerek felkutatása és kiválasztása Szerződések megkötése, termék/szolgáltatás bevezetése Üzleti kapcsolat ápolása és nyomon követése Miből? Valamennyi felmerülő költségelemhez finanszírozás rendelése a bevonható hazai és nemzetközi külső források figyelembevételével.

7 Külpiacra lépési folyamat
Elemzés Strukturálás Know-how Piackutatás Partnerek Partnerek transzfer azonosítása felkeresése Workshop keretében üzleti terv és mutatók átbeszélése Információk összeggyűjtése egy részletes kérdéslista alapján Piackutatás fókuszának meghatározása Export támogatások feltérképezése Akcióterv felállítása Piacelemzés Piaci lehetőségek Versenytárs elemzés Partner elemzés Vásárok, kiállítások elemzése Média elemezése SWOT analízis SARI analízis PMK modell Értékesítési csatorna kiválasztása Potenciális partnerek, disztribútorok és viszonteladók meghatározása: ‘Long list’ Hosszú partneri lista ‘Short list’ Rövid partneri lista Szinergia modell Interjú, paraméterek kézikönyve Prezentáció – Projekt Profil Cégprezentáció Termék portfólió prezentáció Üzleti modell ROI modell Lízing modell NDA TOOLS Kérdéslista Versenytárs-elemzés Short list Long list Üzleti modell

8 Külpiacra lépési folyamat
Tranzakció Külpiacra lépés Kapcsolódó Partner megállapodás Partner-management szolgáltatások Javaslattétel arculat-megújításra Márkaépítés Marketingstratégia Referenciák, egyedi megoldások Céges brosúra, termék-katalógus Vásárlói ajánlólevél Videó/CD-Rom (Vállalat, termék) Kiállítások látogatás Látogatási program Agenda Végső találkozó koncepciója Szándéknyilatkozat (LOI) Gentlemen’s agreement (GA) SALES térkép Tréning koncepció (Beszállító illetve végső vásárló) Kiállításokon részvételi koncepció Folyamatok leírása Marketing terv Akcióterv Riporting/Monitoring eszközök TOOLS Céges brosúra Referencialevelek LOI, GA Marketing terv

9 Eszközök - Projektterv
Munkafolyamat Tevékenységek Tanácsadói napok száma (becslés, tájékoztató jelleggel!) Elemzés (összes célországra vonatkozóan) Projekttervezés 4 (mint előzetesen megállapított fix megbízási díj) Know-how transzfer Bevonható külső források meghatározása Cselekvési ütemterv elkészítése Megvalósítás (célországonként) Piac-felmérés 2-4 (a rendelkezésre álló információk és a kutatás mélysége alapján kerül meghatározásra) Partnerkiválasztás 2-3 (a rendelkezésre álló információk alapján kerül meghatározásra) Kapcsolatfelvétel a lehetséges partnerekkel 4-6/célország (a rendelkezésre álló információk alapján kerül meghatározásra) Szerződéskötés (célországonként) Partneri szerződések megkötése 2-3 (a tárgyalások összetettségétől függően) Partnerekkel való kapcsolattartás 2-3 (a partnerek elkötelezettségétől függően)

10 Miért és kivel… Miért velünk?
Operatív ügyek melletti stratégiai tervezés, majd végrehajtás: nehéz Még nehezebb, ha ismeretlen a piac, szokások, árak! Sok éves iparági tapasztalat, ismeretek, élő kontaktok, jól kialakított folyamatok! Eredmény orientált megbízási díj struktúra! A külpiacra lépés finanszírozása Iparágak: Élelmiszeripar; IT, telekommunikáció; Life Sciences; Környezetipar (energetika stb); Hogy ismered fel az Ügyfelünket? 1 – 5 Mrd Ft árbevétel; Egy-két országban már volt, vagy próbálkozott! Büszke a termékére, szolgáltatására – miért is nem próbálja sikereit máshol is kamatoztatni?

11 Finanszírozás

12 Vállalat és projektfinanszírozás
‘money x mergers’ Vállalat és projektfinanszírozás Miért? A saját források hiánya gátat szabhat a növekedéshez elengedhetetlen fejlesztések megvalósításának. „növekedés, fejlődés, beruházás” – „külső forrás kell” Kivel? A bevonható forrásokat folyósító intézmények (EU; hazai; bankok stb) Tőkebefektetők és stratégiai partnerek Hogyan? Fejlesztési és üzleti terv kidolgozása, a fejlesztési célokhoz és a vállalat profiljához illeszkedő optimális finanszírozási mix kidolgozása Lépések? Elemzés – Tervezés – Megvalósítás – Nyomon követés (projektmenedzsment) Miből? Vissza nem térítendő támogatások, támogatott és banki hitelek, garanciák, egyéb termékek/konstrukciók; kockázati, magán tőke; mezzanine források

13

14 IPO ??? Loans! Convertible bonds Preferred share Private equity Grants
The challenges Mezzanine financing ??? Private equity Grants National expansion Convertible bonds Preferred share IPO Leasing Guarantees Equity financing Venture capital Seed Financing Foundation Mezzanine capital Loans! 14 1

15 The solution We know how to finance. 15 1

16 Mit tudunk mi?

17 Telephelyfejlesztési projekt teljes körű finanszírozása
Források Ft % I. Saját forrás 54,88 I/1. Saját hozzájárulás 25,72 I/2. Támogatott hitel 29,16 II. Támogatás 45,12 Összesen 100 Biztosítékok köre: A fejlesztéssel érintett ingatlannak meg kell felelnie a per- és igénymentesség feltételének. A fenntartási időszak végéig 100%-os biztosítéknak kell rendelkezésre állnia. Ingatlan jelzálogjog esetén az adott ingatlan értékének 50%-a vehető figyelembe fedezeti értékként. Igazságügyi ingatlanforgalmi szakértő értékbecslése és első ranghelyű jelzálog szükséges. Bankgarancia Garanciaszervezet készfizető kezességvállalása UNIO Garancia Szövetkezet (érdekképviseleti ajánlás szükséges) pályázati biztosítékok: max. a támogatási összeg %-a (visszafizetési kötelezettség esetén) közvetlen hitelgarancia: mértéke a kezességvállalási szerződésben meghatározott (hitelszerződésből eredő kötelezettség teljesítésére) Garantiqa Hitelgarancia Zrt

18 M&A tranzakció

19 Vállalatértékelési módszerek (2/1.)
1. DCF módszer: diszkontált cash flow alapú megközelítés, kockázatosságot is kifejező ráta beépítésével a modellbe

20 Vállalatértékelési módszerek (2/2.)
2. Piaci érték-összehasonlító árak- Multiplikátorok alapján - árbevételre vagy adózás előtti eredményre (EBIT) vonatkozó szorzók alapján, - tényleges piaci értéket határozza meg, - ágazatok szerinti lebontásban, - Könnyen értelmezhető, gyors értékelést tesz lehetővé

21 Tőkebevonás / cégeladás
Adatok ezer EUR 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Árbevétel 1 293 1 249 1 930 3 000 3 420 3 612 EBITDA 473 279 104 774 975 1 016 EBIT 386 221 32 686 867 888 Vállalat értéke (Árbevétel ->Multiplikátor szorzó: 1) 50% tulajdonért fizetendő: 965 2011 2012 2013 COT - cash on the table 500 +EBIT (+30%) 206 260 266 Menedzsment szerződés 150 150 150 Teljes vételár 1 682 A modellnek köszönhetően az eladó által realizált többlet 717

22 Ha mi menedzseljük a finanszírozást…
Csak az Ügyfél fizet, sem a bank, sem bármely finanszírozótól nincs jutalék! – nincs „megtévedés” Tudjuk, hogy mit vár el a finanszírozó, befektető! Nem az olcsó forrás az erősség – lehetővé tesszük a finanszírozást! „az üzlet az Öné, a finanszírozást bízza ránk!” Stratégiai partnerek: gépforgalmazók IT – szoftver, hardver Képző cégek Technológiai cégek Fordító irodák, logisztikai cégek, nemzetközi ügyletekben résztvevők Kisebb-nagyobb befektetők

23 Miért dolgoznak velünk?
Pontos, gyors munkavégzés! Határidők betartása, teljes körű tájékoztatás.. „tudom mi és mikor fog történni, és ez megnyugtató” „Szolgáltatás színvonala kiváló” Kedves, szimpatikus emberek, akik nagyon értenek hozzá Személyes ajánlás, referenciák Fejlett informatikai rendszer támogatja a folyamatokat (projektmenedzsment) Állandó belső és külső képzés a tapasztalatok, ismeretek hatékony áramoltatása céljából Garanciák beépítve; szakmai felelősségbiztosítás

24 Köszönöm 2011-es külső források (ÚSZT; támogatott hitelek stb) hasznosításáról a szolgáltatásotokhoz kapcsolódóan, mindenkit díjmentesen tájékoztatunk! Horgos Lénárd – Partner Tel.: info(at)m27.hu Web:

25


Letölteni ppt "Horgos Lénárd (Budapest, 31)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések