Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

/ Online arány a kisker forgalomban: GB 8%, USA 6%, HUN 1.5%, /

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "/ Online arány a kisker forgalomban: GB 8%, USA 6%, HUN 1.5%, /"— Előadás másolata:

1

2 / Online arány a kisker forgalomban: GB 8%, USA 6%, HUN 1.5%, /
Webáruház elemzés Miért hoztuk létre ezt a szolgáltatást? Tudatos e-kereskedelem (üzleti terv → tervezés → profi kivitelezés / mérés → tesztelés → elemzés → optimalizálás) Internetes vásárlás támogatása, népszerűsítése, szinvonalának emelése Konverzió növelés lehetőségei (nem látogatószám) Mi a siker titka (a mai előadáson is egy ilyen titokról lesz szó) / Online arány a kisker forgalomban: GB 8%, USA 6%, HUN 1.5%, /

3 Webáruház üzemeltetők rémálma
Miért nem vásárolnak a potenciális vevők? A kosárelhagyás. Vajon mi a fő ok?

4 Miért nem fizetik ki a vevők a kosárba rakott termékeket?
Szállítási költség túl magas Még össze akarja hasonlítani az árat Nem kapott választ minden felmerült kérdésére (garancia, szállítási idő, díj, termék paraméter, ..) Magasnak találta az összköltséget Boltban szeretné megvenni Nem talált megfelelő fizetési módot Nem akar várni a termékre

5 PayPal 2008-as felmérés Forrás:

6 PayPal 2009-es felmérés Forrás:

7 Forrester Research felmérés
Forrás:

8 Mit tegyünk, hogy több fizető vásárlónk legyen?
Időben tájékoztassuk a vevőt a szállítási díjról Egyértelműen, könnyen értelmezhetően Tájékoztassuk a szállítási időről (a rendelést követően is!) Legyen többféle fizetési lehetőség Csökkentsük a szállítási díjat

9 Mikor és hogyan írjuk ki a szállítási költséget
Minél előbb annál jobb Legyen elérhető mindenhonnan Lehetőleg közvetlenül az adatlapon is A kosárnál már szinte kötelező Legyen minél egyszerűbb és érthető Ha van ingyen szállítási lehetőség, azt emeljük ki Emeljük ki az értékhatárhoz kötött ingyen szállítást is

10 Majdnem jó példa

11 Egy nagyon jó példa

12 Kicsit kaotikus, de minden látszik

13 Vajon az ingyenes szállítás vagy a kedvezmény a hatékonyabb?
Melyik a kedvezőbb ajánlat? A, Ingyenes szállítás, amivel 1500 Ft-ot spórolhat? vagy B, Egy Ft-os kedvezmény? A vásárlási döntés soha nem racionális! A vásárlók 61%-a ott vásárol szívesebben, ahol ingyenes a szállítás – Forester tanulmány A vásárlók 60%-a hivatkozott az ingyenes szállításra, amikor megkérdezték, hogy miért vásárolt az interneten – Harris tanulmány

14 Mi a legfontosabb szempont, ami alapján döntenek a vásárlók?
Forrás:2009-es felmérés

15 Mi a legfontosabb szempont, ami alapján döntenek a vásárlók?
Forrás:eMarketer 2010 június -

16 5+1 tipp, amivel bizalmat építhetsz a szállításon keresztül
Szállítási információk a termékadatlapon Rövid szállítási határidő Az ingyenes szállítás határát az átlag kosár érték fölé lődd be! Tájékoztasd a vevőt, hogy hol tart a rendelése! Az ígért kiszállítási időt minden esetben tartsd be! Díjmentes visszaküldés - elállási jog

17 Hol és hogyan tüntessük fel a szállítási információkat?
A látogatót 2 kérdés érdekli ezzel kapcsolatban: Mennyiért szállítanak? Mennyi a szállítási idő? Legyen jól látható minden helyzetben A fenti 2 kérdést ki kell emelni Lehetőleg a termékoldalon is Emeljük ki a fejlécben vagy egy mindig látható helyen, amennyiben az átlagosnál jobbak a feltételek Ha van díjmentes határ, akkor ezt számoljuk

18 Szállítási költség és annak kommunikálása
Hol írjuk ki? Mikor írjuk ki? Mennyibe kerül? Mennyire könnyen érthető? Milyen feltételek vannak?

19 Mire figyeljünk oda, futárcég választásakor?
Megbízható, pontos Többszöri ismételt kiszállítás Vevőértesítés (tel., web) Milyen felárak vannak (vidék, ismételt, ...) Szállítási idő (intervallum, konkrét időpont) Hol veheti át a vevő, ha nincs otthon Szállítás és utánvét díjak (egyéni, volumenfüggő)

20 Tyúk-tojás probléma a kiszállítással kapcsolatban
Amíg kevesen vásárolnak, drága a szállítás Amíg drága a szállítás, kevesen vásárolnak Ebből az ördögi körből is segíthet kitörni az ingyenes, vagy kedvező szállítási ár.

21 Tippek, az ingyenes vagy alacsony szállítási költség alkalmazására
Termékadatlapon, nagy értékű terméknél Kosárban, ha elértük a határt A vásárlás után spec. kupon címért letölthető kupon (rövid határidő) Kiemelt ajánlathoz kapcsolni. (Ez esetben valószínű, hogy mást is vásárol, hiszen már nyugodt amiatt, hogy nem lesz szállítási költség.) Vírus marketing (díjmentes hétvégét szétküldeni...) Excluzív ajánlat. Egy bizonyos ideig él

22 Esettanulmány ingyenes szállításra
Acélfullánk késáruház Ingyen Szállítási akció (2010. március ) Bevezetés (1hét, hírlevél, honlap) Forgalom az akciót megelőzően Az akció alatt Az akció után Minket is meglepő eredmények...

23 Esettanulmány ingyen szállításra
Megrendelések változása napi bontásban Acélfullánk webáruház – Ingyen szállítás kampány

24 Esettanulmány ingyen szállításra
Megrendelések változása heti bontásban 3 nap alatt annyi rendelés érkezett, mint az előtte levő 3 héten Nem csökkent lényegesen a forgalom az akció előtt Az akció után egy magasabb szintre lépett a forgalom!!! A kosárátlag nem változott

25 Miért emelkedett a forgalom az akció után?
Sokan ekkor próbálták ki először a vásárlást, akár egy kisebb értékű rendeléssel (bizalom) Az elégedett ügyfelek aztán később visszatértek címeket is gyűjtöttünk Hírlevél indult, ami heti rendszerességgel megy most is.

26 Honnan szerezzek látogatókat erre az eseményre?

27 Ingyen Szállítás Nap - 2010 Mi is ez? Miért hoztuk létre?
Mikor kerül megrendezésre? Miért érdemes részt venni?

28 Ingyen Szállítás Nap - 2010 Mit jelent ez a nap?
Ezen a napon azok a webáruházak, akik részt vesznek az akcióban vállalják, hogy az aznap leadott rendeléseket ingyen kiszállítják. Miért hoztuk létre ezt a napot? Vásárlói visszajelzések - Statisztikák Webáruházak elemzése Már bizonyított – esettanulmány Online értékesítés alacsony volumene Legjobb bizalomépítés, a próba

29 Ingyen Szállítás Nap - 2010 2010. december 16.
Mikor kerül megrendezésre? 2010. december 16. / aranyvasárnap előtti csütörtök / Miért érdemes részt venni? A webáruházak utolsó lehetősége, karácsony előtt Ezen a napon akár 5-6-szoros forgalom növekedés is realizálható Azok is vásárolni fognak, akik amúgy nem tennék Nem kell Adwords-re és egyéb promócióra költeni Hatalmas ismeretségre lehet szert tenni egyetlen nap alatt

30

31 Köszönöm a figyelmet! www.ingyenszallitasnap.hu
Ha Ön is csatlakozna 2010-es Ingyen Szállítás Naphoz, akkor azt a nap hivatalos oldalán teheti meg: Személyre szabott webáruház elemzéseink segítenek felderíteni azokat a pontokat, ahol a potenciális vevők elhagyják az áruházát. Kérje segítségünket! Horváth Győző


Letölteni ppt "/ Online arány a kisker forgalomban: GB 8%, USA 6%, HUN 1.5%, /"

Hasonló előadás


Google Hirdetések