Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bemutatkozik az Oladi ÁMK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bemutatkozik az Oladi ÁMK"— Előadás másolata:

1 Bemutatkozik az Oladi ÁMK
2008. február 22.

2 A történelem…

3 Jogelőd intézmények 1986.: 411. sz. Ipari Szakközépiskola és Szakmunkásképző Iskola → Teleki Banka Szakképző Iskola és Kollégium Simon István Utcai Általános Iskola Oladi Művelődési Központ

4 Minden változásban…

5 Minden változásban… Iskolabezárások, átszervezések országszerte - Napirenden Szombathelyen is. Integrációk, többcélú intézmények létrehozásának ösztönzése (TISZK, kistérségi együttműködések, stb.) Gyermeklétszám csökkenése várható. Szűkülnek a működési, bővülnek a fejlesztési források. Valamit akar a fenntartó Oladon is.

6 Az intézmény válasza Stratégia kialakítása az átszervezés és az új intézmény kérdésében A két iskola közös fejlesztési tervet alkot Cél: megújítani az intézményt Hagyományok megőrzése Az együttműködésből fakadó előnyök kihasználása A veszteségek minimalizálása

7 Amit elértünk A hagyományok folytathatók.
Új szakmai elképzeléseinket elfogadta a fenntartó. Az átszervezés következtében nem került senki az utcára. Az intézményi célok elfogadottak a dolgozók körében Egyedüli veszteség: a Teleki kollégiumának megszüntetése

8 2007: az Oladi ÁMK megalakulása

9 Az intézmény típusa „Az általános művelődési központ szervezeti és szakmai tekintetben önálló intézmény-egységek keretében a közoktatási feladatok, továbbá a kulturális, művészeti, közművelődési, sportfeladatok közül legalább egyet-egyet ellát.” [1993. évi LXXIX. törvény (Közoktatási törvény) 33. § (5)]

10 Közoktatási feladatok Közművelődési feladatok
Általános iskola Szakképző iskola Szakközépiskola Szakiskola Művelődési Központ és Könyvtár

11 Tanműhely Esti tagozat Ruházati szalon

12

13 A vezetőség Igazgató: Rettegi Attila
Gazdasági vezető: Boronkay Viktória Simon István Utcai Általános Iskola Művelődési Központ - SIC Teleki Blanka Szakképző Iskola Int.egység-vezető: Sulyokné Madarász Kinga Int.egységvezető-helyettes: Kovács Rezsőné Int.egység-vezető: Fazekas Gábor Helyettese: Hufnágel Szabolcs Int.egység-vezető: Sipos László Int.egységvezető-helyettes: Pék Attila Gyak. oktatásvezető: Birosz Pál Tanműhelyvezető: Bukvai Albertné

14 Az Igazgatótanács Az ÁMK legfőbb döntési, véleményezési fóruma.
Tagjai: ÁMK igazgató (1 fő) gazdasági vezető (1 fő ) intézményegység-vezetők (3 fő) Az intézményegységek delegáltjai (3 fő) Állandó meghívottak (tanácskozási joggal): Közalkalmazotti tanács képviselője 1 fő Szakszervezet képviselője 1 fő Szülői szervezetek képviselője 2 fő

15 Pedagógiai-művelődési program
Oladi Általános Művelődési Központ

16 Közös munka

17 Küldetésünk Az Oladi Általános Művelődési Központ Szombathely északnyugati városrészének oktatási és művelődési intézménye, a Derkovits és az Oladi lakótelep szomszédságában. Szakmai feladatait egy általános iskolai, egy középiskolai és egy közművelődési intézményegység működtetésével látja el.

18 Küldetésünk Az intézmény két iskolájában 6 éves koruktól kezdve az érettségi bizonyítvány, illetve a szakmai végzettség megszerzéséig folyamatosan, egy intézményen belül tanulhatnak a diákok. Az oktató-nevelő munka minden szintjén nagy hangsúlyt kap az informatika, az idegen nyelv oktatása, a művészeti, az egészség- és a környezeti nevelés, valamint a pályaorientáció és az életkezdéshez szükséges kompetenciák fejlesztése.

19 Küldetésünk Az általános iskolában vonzó lehetőség az angol két tanítási nyelvű oktatás, a sportélet egyedi sajátossága a korcsolyaosztály működtetése. A szakképző iskola az informatika, az egyéb szolgáltatások és a könnyűipar szakmacsoportban indít szakközépiskolai és szakiskolai képzéseket.

20 Küldetésünk A közművelődés területén az ÁMK egyrészt a szomszédos lakótelepek kulturális életét, az itt élők szabadidő eltöltését szervezi, másrészt Szombathely ifjúsági centrumaként működik. A város legnagyobb tornaterme, az országban is egyedülálló mászófal és az uszoda más iskoláknak, egyesületeknek és baráti társaságoknak is biztosítja a sportolási lehetőségeket.

21 Küldetésünk Azt szeretnénk elérni, hogy az Oladi ÁMK eredményes szakmai fejlesztések és az intézményegységek közötti újszerű együttműködés révén a város egyik legkeresettebb és legvonzóbb oktatási intézménye és regionális szinten is jelentős ifjúsági centruma legyen.

22 Az iskolai nevelés általános céljai
„Tanítványainkból együttműködni tudó embereket szeretnénk formálni, (…) Legyenek képesek csapatban dolgozni.”

23 Az oktatási kínálat megújítása
12-15 évfolyamos tervezés Általános iskola: Kéttannyelvű képzés (felmenő rendszerben) Emelt szintű informatika oktatás Szakképző iskola: Nyelvi-informatikai előkészítő (0.) évfolyam Webgazdasági szakközépiskola indítása Kínálatbővítés a ruhaipari szakképzésben

24 Kapcsolódási pontok angol nyelv informatika művészeti nevelés
Általános iskola Szakképző iskola angol nyelv Angol két tanítási nyelvű oktatás Nyelvi-informatikai előkészítő osztály (0. évfolyam) Választható idegen nyelv az angol. Kéttannyelvű oktatás felmenő rendszerben (kb tól) informatika Emelt szintű oktatás Webgazdasági szakközépiskola Informatikai szakképzés művészeti nevelés Művészeti alapozás Szabadidős tevékenységek Webgazdasági képzés: webdesign ismeretek oktatása Divat-stílustervező szakképzés Hangsúlyos tantárgy a szakrajz (szolgáltatás, könnyűipar szakmacsoport)

25 Kapcsolódási pontok – 2. Környezeti nevelés Egészség-nevelés
Általános iskola Szakképző iskola Környezeti nevelés Részvétel az ÖKO iskola programban Az ÖKO iskola kiterjesztése Környezetvédelmi projektnapok Egészség-nevelés DADA program, egészségnevelési hét, egészségnevelési klubfoglalkozások, önképző szakkörök Egészségnevelési projektnapok Helytörténet oktatása Szent Márton napi rendezvény, Ismerjük meg, szeressük meg városunkat helytörténeti vetélkedő, (…) Helytörténeti projektnapok

26 Kapcsolódási pontok – 3. Sport Pálya-orientáció Sportkör működtetése
Korcsolya, görkorcsolya, jégkorong, sakk, foci-suli, atlétika, röplabda A sportprogramok kiterjesztése a középiskolás korosztályra Pálya-orientáció Szakmák megismertetése a jobb választás érdekében Látogatás, tapasztalatgyűjtés: Munkaügyi Központ, TISZK Élet iskolája program Pályaorientáció tantárgy vagy szakmai előkészítés, alapozás Üzemlátogatás Szakmai gyakorlat

27

28

29 Két tanítási nyelvű oktatás
Célnyelv: az angol 1-2.évfolyam: ismerkedés az idegen nyelvvel 3-8. évfolyam: az idegen nyelv mellett két további tantárgy oktatása is a célnyelven történik

30 Webgazdasági szakközépiskola
Koncepció, tematika: Webdidaktika Alapítvány Az Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola szeptemberében Erdőkertesen indult el. A webgazdasági képzés a webbel kapcsolatos ismeretek oktatását, kompetenciák kialakítását fogja át, három fő ismeretkörbe sorolva: webfejlesztés-üzemeltetés, webdesign, webvállalkozás menedzsment.

31 Kiknek ajánljuk? A képzés azoknak a diákoknak ajánlható, akik a következő ismeretkörök valamelyikéhez vonzódnak: informatika, programozás, webfejlesztés, honlap üzemeltetés, webmesteri feladatok, digitális képalkotás, képi kifejezés, reklámkommunikáció, médiagazdaságtan, a digitális világ gazdaságtana, online marketing, webvállalkozás.

32 Szakmai kimenetek internetes alkalmazásfejlesztő, webmester, designer,
multimédiafejlesztő, tartalommenedzser További információ:

33 2007. augusztusától intézményegységünk
2007. augusztusától intézményegységünk új neve Savaria Ifjúsági Centrum. Az új név kifejezi azt az irányt is, ami mentén tevékenységünket folytatjuk. Az épület földrajzi elhelyezkedését kihasználva szeretnénk a két szomszédos lakótelep fiatalságának sokrétű, igényes és vonzó programokat szervezni, kihasználva adottságainkat. A két iskolával történt összevonás után még szorosabb kapcsolat kialakítására lesz lehetőség a környék diákságával. Ezen kívül természetesen fontosnak tarjuk, hogy az egész város lakosságát becsábítsuk programjainkra, elsősorban igényes művészeti produkciókkal, melyekkel szeretnénk minden korosztályt megszólítani. Emellett természetesen a megye, a régió közönségére is számítunk, hiszen számos olyan rendezvényünk van, mely szélesebb körű érdeklődésre is számot tarthat. Öszefoglalva tehát új nevünkhöz igazodva a város – Savaria -, a környék fiatalságának – Ifjúsági -, és a régió kulturális életének kiszolgálása – Centrum - a fő célunk. Oladi ÁMK - Savaria Ifjúsági Centrum

34 Színházterem Kamaraszínházi produkciók, előadóestek,
mese- és bábszínház, rendhagyó irodalom órák 220 férőhely

35 Színházterem Zenés műsorok, koncertek, filmszínházi vetítések,
iskolamozi.

36 Tornacsarnok Terembajnok-ságok játékos sport-vetélkedők
(NOKSI Foci Kupa, Kosár Kupa, kézilabda- és röp-labda kupa), játékos sport-vetélkedők

37 Tornacsarnok koncertek, kiállítások vásárok
2007-ben: Padlóburkolat felújítása Tetőszigetelés

38 Galéria Kiállítások, képzőművészeti tárlatok
Vas megyei amatőr és profi alkotóknak biztosítunk bemutatkozó lehetőséget Pályázatok gyermekeknek Diákgaléria

39 Könyvtár 20.000 kötetnyi könyv, 50 féle folyóirat,
műveltségi vetélkedők, rendhagyó irodalom órák, eMagyarország pont

40 Könyvtár József Attila vers-, mese- és novellaíró pályázat
2007-ben: Kiterjesztve a középiskolás korosztályra

41 Uszoda Iskolai és óvodai úszásoktatás Családi úszótanfolyamok
"Csecsemőúszás"

42 Aula Aulánkban a 10m magas mászófal az országban - méretét tekintve - az egyik legnagyobb, formavilágában pedig teljesen egyedülálló. A vidék legnagyobb mászófelülete.

43 Aula Az Aula ugyanakkor a legtöbb koncert és rendezvény színhelye is, befogadóképessége a 800 főt is meghaladja.

44 Tapasztalatok, események

45 Tárgyi feltételek, infrastruktúra
Szemünk fénye program: világítótestek cseréje Mászófal továbbépítése Tornaterem padlózatának felújítása Irodák átalakítása Informatikai hálózat bővítése Riasztórendszer egységesítése Telefonhálózat egységesítése Szükséges: a tető felújítása, fűtéskorszerűsítés

46 Költséghatékonyabb működés
Teleki Simon SIC (OMK) Összesen 2007. év 95 000 2008. év (Eötvös nélkül) 90 075 Megtakarítás 76 032 503 4 925 81 460 Megszűnt kollégium költsége 46 788 Oladon történő összevonásból 29 244 34 672

47 Lehetőségek, távlati törekvések
Az oktatás és a közművelődés kapcsolatának erősítése Erőteljesebb nyitás a városrész felé (agoraszerű működés, lakótelepi programok) Webes megjelenés folyamatos fejlesztése Átfogó minőségbiztosítás Tanműhely építése Oladon Óvoda, kollégium?

48 Minden kezdet nehéz…

49 A szalon avatása

50 Megpróbáltatások…

51 A gazdasági vezetővel szeret mindenki jóban lenni…

52 Köszönöm a figyelmet… www.oladiamk.hu simon.oladiamk.hu
sic.oladiamk.hu teleki.oladiamk.hu Köszönöm a figyelmet…


Letölteni ppt "Bemutatkozik az Oladi ÁMK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések