Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ügynökség < > Optimalizáló

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ügynökség < > Optimalizáló"— Előadás másolata:

1 Ügynökség < > Optimalizáló
…avagy: Bauer Tamás (Portland) és Jobbágy Tamás (MEC) shock szempontból meglepő előadása

2 Te hogyan vásárolsz? - paradicsomot
őstermelő piac hyper

3 Te hogyan vásárolsz? - óriásplakátot
tulajdonos ügyfél tulajdonos ügyfél ügynökség tulajdonos ügyfél OOH optimalizáló tulajdonos ügyfél OOH optimalizáló ügynökség

4 Ideális struktúra tulajdonos ügyfél OOH optimalizáló ügynökség

5 De mit gondolnak erről (és a piacról általában) a szereplők?

6 Ügyfél oldali meglátások a közterületről Legalábbis amivel mi találkoztunk
Pozitívumok… Promóciós kommunikációra kiváló, például a kereskedelmi szektorban. Adott POI vonzáskörzete ezzel a médiával fedhető le a legjobban. Válság ellenére sem vesztett a hatékonyságából, nem úgy, mint a sajtó. Ha nem lehet TV jelenlét, akkor a legkézenfekvőbb tömegmédia. Kisebb, kevésbé ismert ügyfélnél jól jöhet a köztér, mert ha ott jelen van, komolyabban veszik. Image-építésre nagyon jó (nemcsak a kampány médiumok, hanem az extra egyedi és ötletes felületek egyaránt). Vannak jó innovációk.

7 Ügyfél oldali meglátások a közterületről Legalábbis amivel mi találkoztunk
… és a negatívumok Bizonyos szektorokban nem hoz direkt eladást (mely a válság miatt egyre fontosabb cél). A kiegészítő, kreatív megoldások mennek először a „kukába”, ha csökken a költségvetés. Általában is igaz, hogy a költségmegszorítások áldozata a köztéri megjelenés (a TV-s és az internetes jelenlét javára). A kreativitás, mely a köztér egyik nagy erőssége, azért sem tud érvényesülni, mert a válság miatt az ügyfelekben felerősödött a biztonság iránti vágy. Ha kicsit is összetettebb az üzenet, akkor a köztér nem jöhet szóba. Sokszor a kreatívok nem „teszik oda magukat”, hogy egy jó közterületi kreatív legyen, mely figyelembe venné az adott felület sajátosságait.

8 Médiatervezői gondolkodás a közterületről Mélyinterjús beszélgetések alapján
Pro Elérés Földrajzi célozhatóság Frekvencia Keveset tévézők elérésére kiváló Stb. Kontra Nagy a reklámzaj Nagy meddőszórás Drága Önmagában nem áll meg

9 Médiatervezői gondolkodás a közterületről Mélyinterjús beszélgetések alapján
Pro Ha a termék és a hálózat egymást jól erősíti, akkor nagyon erős tud lenni Kreatívkodásra ad teret, ezt az ügyfelek nagyon szeretik Kontra Nem elég modern, divatos ez a médiatípus. Nincs erős USP-je Kaotikus média, néha tisztázatlan dolgokkal (illegális táblák) „Nem lehet a mérését komolyan venni (túl nagyok a számok)”

10 A közterületi piac az optimalizáló szemével A válságon innen
Csökkenő büdzsék Árképzés Túlkínálat (kampánymédiumok)

11 A közterületi piac az optimalizáló szemével Ma a piac egyetlen értékmérője – az ár
100 Ft < > = 100 Ft

12 A közterületi piac az optimalizáló szemével A válság hatása
A csökkenő árak miatt csak kisebb mértékben esett vissza a kihasználtság BB kihasználtság átlaga az elmúlt 4 évben: 69%, idén: 67% CL kihasználtság átlaga az elmúlt 4 évben: 63%, idén: 57%

13 A közterületi piac az optimalizáló szemével (Túl)kínálati piacból keresleti?
Az eddigiektől eltérő, jelentős kapacitás-csökkentés (táblabontás) előnyei: Csökkenő állandó költségek (ezeket lehet a megmaradó táblaállomány minőségi megújítására fordítani) Letisztult, javuló minőségű táblaállomány Médiazaj csökkenése Javuló presztízs Veszélye: a no-name/engedély nélkül telepített táblák számának növekedése

14 A közterületi piac az optimalizáló szemével Szofisztikált? Fejlett?
Európai, sőt világszínvonalú kutatási háttér Jelenleg a legritkább esetben használjuk kampányok összehasonlítására vagy ár/érték arány megállapítására 1/3-ban elad(hat)atlan felületállomány okozta túlkínálat, árvezérelt piac

15 A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak?

16 A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak?
A közterület látványos

17 A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak?
A közterület komplex

18 A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak?
A közterület targetálható

19 A közterületi piac az optimalizáló szemével Miért vagyunk bizakodóak?
A közterület aktivál

20 Hagyományos hierarchikus munkamenet
ügyfél Reklám ügynökség Média ügynökség Kreatívok OOH optimalizáló tulajdonos

21 Kooperatív, együtt gondolkodásra épülő munkamenet
ügyfél Reklám ügynökség Média ügynökség Kreatívok OOH optimalizáló tulajdonos

22 Jövőkép

23 A digitális média megsokszorozza a média mixet
TV Rádió Sajtó Mozi Köztér Direct Mail Digitális TV E-Rádió E-Kiadó (e-Publishing) DTV VoD Digitális OOH Web TV Podcasting Mikroközlés (micro -Publishing) Online VoD Interaktív OOH SMS / MMS Kereső- motorok

24 Közterület – mint a negyedik digitális láb
PC Internet Mobil Digitális TV Digitális OOH

25 Jövőkép (jelenkép?) A közterület kikerülhetetlen
Növekvő igény a pontos célzásra. De megfelelnek-e az OOH felületek ennek az elvárásnak? Tudni kell használni

26 Jövőkép (jelenkép?) A közterület kikerülhetetlen
On-line kooperáció: a billboard- on megjelenő web-oldal címtől az AR megoldásokig. Tudni kell használni

27 Jövőkép (jelenkép?) Tartalomszolgáltatás közterületen – ki kell használni vagy felesleges? Változtatható tartalom (Digital Signage): nemcsak térbeli, hanem időbeli célzást is lehetővé tesz (a célcsoport utazási szokásainak megfelelően).

28 Jövőkép Mennyire sci-fi 2010-ben a „Különvélemény”?
Írisz-felismerés: egyszerűbb, gyorsabb, pontosabb lehetőség a kutatásra. Magyarországi realitása?

29 Záró gondolatok Jelen: többszintű válságtól szenved a piac minden oldala De a médiatípusban van potenciál: A gazdasági válság lecseng A digitális világban is megvan a helye Addig ránk sok feladat vár, többek között: A kutatási adatokra épülő médiatervezés elfogadtatása Profiltisztítás – a minőség növelése A felületek sajátosságait figyelembe vevő, integrált kampánytervezés A médiatípus image-ének helyreállítása

30 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Ügynökség < > Optimalizáló"

Hasonló előadás


Google Hirdetések