Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MINŐSÍTETT MINŐSÉG A LOGISZTIKÁBAN - ECSL

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MINŐSÍTETT MINŐSÉG A LOGISZTIKÁBAN - ECSL"— Előadás másolata:

1 MINŐSÍTETT MINŐSÉG A LOGISZTIKÁBAN - ECSL
MLBKT XIX. ÉVES KONGRESSZUSA SIÓFOK 2011. november 17.

2 TARTALOM HÁTTÉR A LOGISZTIKAI KISZERVEZÉS JELLEMZŐI
IGÉNY MEGKÜLÖNBÖZTETŐ VERSENYELŐNY-FORRÁSRA ÚJ MINŐSÍTÉSI RENDSZER A LÁTHATÁRON? AZ ECSL - AZ ÉRTÉKELŐ MODUL FŐBB JELLEMZŐI

3 HÁTTÉR alapötlet: logisztikai szolgáltató kiválasztása
hosszadalmas minősítési eljárás verseny, további audit (az eljárás után) Kérdések a megbízó oldalán: Elvárt kritériumok teljesülnek? Ha igen, milyen szinten? Eddig hogy teljesített? (számszerűsítve) Biztos a megfelelő vállalat került kiválasztásra? Kérdések a szolgáltató oldalán: Szükséges minden alkalommal ugyanaz az eljárás? Megmutatni, hogy kik vagyunk A logisztikai szolgáltatók, illetve az érintett vállalatok többsége ugyanakkor rendelkezik vagy rendelkezhet minősítéssel, tanúsítással, amelyek az ágazatspecifikus szabványokon alapulnak, és a logisztikára, szállítmányozásra vonatkoznak. Például az ellátási lánc szállításbiztonságára vonatkozó ISO es szabványra, vagy az adat és IT-biztonságra vonatkozó ISO es szabványra vagy akár az IFS-re gondolunk. A kereskedelmi láncok egyik célja, hogy megteremtsék az átláthatóságot és a tanúsíthatóságot a teljes szállítási láncon keresztül, ezzel lefedve a gyártók és kereskedők között kapocsként működő logisztikai tevékenységeket végző vállalkozásokat. Igen ám, de a logisztikai szolgáltatást igénybe vevő megrendelő – akinek a vevő felé képviselt arcát a logisztikai szolgáltataó jelenti – ennél többre kíváncsi. Szeretné tudni, hogy egymáshoz képest hogyan teljesítenek a vállalatok, és vajon az ő igényeinek melyik felel meg a legjobban. Ugyanez az igény fogalmazódik meg a logisztikai szolgáltató részéről – ő is szeretné tudni, hogy más szolgálatókhoz képest hogyan teljesít. Mik az erősségei, mik a gyengeségei, mik azok a területek, amelyeket fejleszteni szükséges. Erre a kérdésre eddig nem lehetett objektív választ kapni, hiszen nem létezett olyan egységes, a logisztikai teljesítményt mérő, a szabványok, a direktívák és a a vevői elvárások követetelményeit integráló minősítés, ami erre a kérdésre felelt volna.. A TÜV Rheinland Intercert Kft és az Iparfejlesztési Közalapítvány, valamint több logisztikai szolgáltató bevonásával közel egy éves fejlesztőmunka eredményeképpen született meg a logisztikai vállalatokat tanúsító szolgáltatás, amely nemcsak Magyarországon, de egész Európában is egyedülálló.

4 HIÁNY Nincs objektív válasz Nincs logisztikai vállalati minőség-térkép
Nincs a szabványkövetelményeket integráló rendszer Nincs a vevői követelményeket figyelembe vevő egységes logisztikai minősítés NINCS?

5 IFKA - SZINERGIA Az IFKA felismerve

6 TÜV – JELENLÉT MINDEN KONTINENSEN
munkatárs, 490 telephely, 61 országban

7 AZ OUTSOURCING HÁTTERE
ellátási láncok versenye éleződik: 90-es évek: fuvarozás, raktározás 3PL :Third Party Logistics: komplex szolgáltatás – pl: beszállítás, átcsomagolás, disztribúció 4PL: ellátási láncok versenye. Optimalizálás a teljes ellátási láncra – hatékonyságjavulás, költségcsökkentés. Ellátási lánc integrátor FÓKUSZ: outsourcing core competence logisztikai szolgáltató „beékelődik” a vevő és az eladó közé. A cég arca. ex post minőségi kontroll

8 A KISZERVEZÉS %-A NÉHÁNY TEVÉKENYSÉGNÉL
fuvarozás - belföld: % - külföld: 81% raktározás: % vámkezelés: 63% belföldi szállítmányozás: 69% forrás: KPMG 2009

9 A KISZERVEZÉS OKAI költségcsökkentés nagyobb rugalmasság
magasabb kiszolgálás alapvető képességekre való koncentrálás DE! a szolgáltatás színvonala ~ a megbízó megítélése

10 AZ OUTSOURCING TENDENCIA VÁLTOZÁSA
Vállalati stratégiai célokhoz hozzájárulás (18% - 38%) Választás szempontjai Alacsony költség/kedvező ár (2003) Vevőkiszolgálás színvonala (2009) Kiszolgálási színvonal (ajánlott – elvárt, igen magas) Szerződések futamideje (3.4 év – 2.4 év) Service Level Agreement (81%) Szankciók: Kötbér (61%), szerződésbontás (58%),díjvisszatérítés (23%) Fix időtartamú szerződések, erős verseny Forrás: KPMG 2009

11 LOGISZTIKAI OUTSOURCING PIAC JELLEMZŐI
átlagosan 3-5 partner (cserélhetőek, egymás között is verseny) kínálati piac, erős verseny (rövid távú szerződések!) lezárult paradigmaváltás: nem várható erős kiszervezési hullám Forrás: KPMG 2009 a szolgáltatók közötti verseny céljai: a rövid távú szerződések fenntartása új megrendelések megszerzése a szerződések megújítása megrendelő célja: vevők megtartása, új vevők/piacok megszerzése, ezért: igény az outsourcing iránt minőségi alapon

12 NÉHÁNY KOCKÁZAT „A kiszervezést végrehajtó cégek az ellátási lánc legnagyobb kockázatának a logisztikai szolgáltató nem megfelelő teljesítéséből fakadó kockázatokat sorolták.” (KPMG 2009) a folyamatok ex post kontrollja mennyiségi mutatók alapján (OTD, VFR, OFR) tevékenység alapú költségelszámolás: a szolgáltató azonnal számláz, a vevő eközben kifogásolhat: pénz, idő, késedelem (nem megfelelő mutatók alapján)

13 IGÉNY ÚJABB VERSENYELŐNY-FORRÁSRA
a logisztikai tevékenység kiszervezésének szükségessége: nem kérdés a megrendelő vállalatok számára (make or buy) erősen versenyző piac megkülönböztető marketingstratégia: miben vagyunk többek? hogyan tud a megrendelő a kínálati piacon eligazodni? mik lehetnek az összehasonlítás objektív, minőségi kritériumai? hogyan lehet a szolgáltatói piacot összehasonlítani?

14 ÚJ MINŐSÍTÉSI RENDSZER – MIÉRT?
látens és nyilvánvaló piaci igény van rá logisztikai szakterületre fókuszál szakmai alapon válnak összehasonlíthatóvá a logisztikai szolgáltatók mert az alkalmazott szabványok (pl: ISO 9001), minősítések nem, vagy csak részben vonatkoznak a logisztikai folyamatokra, általánosak hatékonyabb, biztosabb, könnyebb szolgáltató-választás a vevők számára – gyorsabb tenderfolyamat

15 AZ ECSL Az IFKA + TÜV RHEINLAND
ECSL: Evaluation and Certification System for Logistic Enterprises Meghatározza a szervezet logisztikai tevékenységének minőségi mutatóit fejlesztési lehetőségeit, esetleges hibáit -

16 AZ ECSL CÉLJAI Létezzen hazai és nemzetközi szinten egy olyan tanúsítvány, amely szakmaspecifikusan a logisztikai szolgáltatókat minősíti garantálja a logisztikai szolgáltatások minőségét megbízhatóságát állandó fejlesztését alap a piaci szereplők összehasonlítására megkülönböztető versenyelőny-forrás

17 NEM CSAK MINŐSÍTÉS! ELŐNYÖK
Erősségek, gyengeségek azonosítása Statikus - dinamikus Átláthatóság Üzleti kapcsolatok fejlesztésének lehetősége Vállalati értékek bemutatása A vállalat elhelyezése a logisztikai outsourcing minőségtérképén

18 ECSL - ELVÁRÁSOK a vevői elvárások mérhetőek legyenek
legyenek alkalmazott logisztikai teljesítménymutatók (SLA), a szolgáltatás és a folyamatok minősége, a főbb teljesítménymutatók megbízhatóan állandóak és javuló tendenciájúak legyenek egységesítse és bővítse ki az alkalmazott szabványok, a különböző megrendelői és az egyéb biztonsági és szakmai követelményeket azokkal legyen kompatibilis, mutasson objektív képet a működés színvonaláról

19

20

21

22 ÖSSZESÍTÉS

23 MIÉRT SZÜKSÉGES MÉG EGY TANÚSÍTVÁNY?
logisztikai irányultságú tanúsítvány, a tendencia: az általános tanúsítványok helyett szakma specifikus minősítés, szabványfejlesztés szakmának világos üzenet, IFS LOGISTICS: csak az élelmiszerlogisztikára (főleg higiéniai és élelmiszerbiztonsági fókusz), ECSL: 3rd party logistic service provider, ISO 28000: SC modul a meglévő tanúsítvány beleszámít, de ez a logisztikai folyamatokra koncentrál még az általános moduloknál is publicitás, marketing: IFKA, TÜV

24 AZ ECSL TANÚSÍTVÁNY Hödlmayr Hungária Logistics Kft
Knorr Bremse Vasúti Járműrendszerek Hungária Kft Határon túl, nemzetközi Következő?

25


Letölteni ppt "MINŐSÍTETT MINŐSÉG A LOGISZTIKÁBAN - ECSL"

Hasonló előadás


Google Hirdetések