Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az eladáshelyi reklám hatásmechanizmusa

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az eladáshelyi reklám hatásmechanizmusa"— Előadás másolata:

1 Az eladáshelyi reklám hatásmechanizmusa

2 „Minden dolog annyit ér, amennyit valaki hajlandó fizetni érte.”
2. Előszó „Minden dolog annyit ér, amennyit valaki hajlandó fizetni érte.” (Latin mondás)

3 3. Használat Ajánlott az alábbi navigáció alkalmazása
Fontos kezelési útmutatás: A felületen a képernyőről való vezérlés – a véletlenszerűen előrehaladás kiküszöbölése miatt - nem lehetséges. Ha tovább kívánsz lépni a tananyagrészekben, akkor használd a Page Down billentyűt, az egéren a görgetőt, valamint az akciógombokat és a hiperhivatkozásokat. 1. dia Előző Tovább Fogalmak 58. 68. dia FOGALOM Használat 3. Főmenü 4 Vissza Tananyag 9

4 4. A foglalkozások tagozódása
I. CÉL 5. 1. Követelmények II. TARTALMI LEÍRÁS 7. III. TARTALOM ÉS TEVÉKENYSÉGEK 9. IV. EGYÉB 58. Fogalmak Irodalom 3. Illusztrációjegyzék 1. Motiváció 10. 2. Előző ismeretek Részellenőrzés 3. Új ismeretek 15. 3. 1. Ellenőrzés 41. 4. Összefoglalás 46. 5. Értékelés 51.

5 I. Cél Ismerd meg az eladáshelyi reklámeszközök hatását a fogyasztói döntésre! Legyél képes arra, hogy gyakorlati munkád során fel tudd használni a tanult ismereteket! Értsd meg, hogy az eladáshelyi reklám milyen erőteljesen befolyásolja a vevőket vásárlási döntésükben! Legyél képes a tananyag önálló feldolgozására és tudásod ellenőrzésére!

6 I.1. Követelmények, kompetenciák
Ismerkedj meg az AIDA modell lényegével! Meg tudd nevezni azokat az eszközöket, amelyek segítségével hatást tudunk gyakorolni a vevőkre! Legyél képes a tanultakat gyakorlati munkád során alkalmazni! Törekedjél az ízléses áruelrendezésre! Legyél képes a vásárlók kedvező befolyásolására!

7 II. Rövid tartalmi leírás 1
Az előző foglalkozás anyagának ismétlése. Az AIDA modell lényegének megismerése. A figyelemfelkeltés különböző tényezőinek részletes elemzése Szín Forma Mozgás Személyes ajánlás Auditív elemek, szöveg Tekintetfogó

8 II. Rövid tartalmi leírás 2
A mai órán tanultak alapján lehetőségetek lesz arra, hogy a gyakorlatban alkalmazni tudjátok a most megszerzett ismereteket. Kellemes időtöltést kívánok!

9 III. Tananyagtartalom és tevékenységek
Az AIDA modell értelmezése. A figyelemfelkeltés különböző tényezőinek ismertetése Az egyes elemek részletes elemzése Szövegértelmezés Képelemzés Weboldalak megtekintése Animációs feladat megoldása Válaszadás a megadott kérdésekre

10 1. Motiváció Hallottad már? AIDA Azt kérdezed mit jelent? Figyelj!

11 2. Korábbi ismeretek aktivizálása 1
Az előző foglalkozáson megismerkedtél a reklám, eladáshelyi reklám fogalmával. Megismerted a reklám kialakulásának és fejlődésének főbb állomásait. Megismerted a reklámeszközök főbb csoportjait. Megtudtad, hogy a reklámeszközök között hol foglal helyet az eladáshelyi reklám. Rájöttél, hogy az eladáshelyi reklám milyen fontos szerepet játszik a fogyasztó befolyásolásában.

12 2. Korábbi ismeretek aktivizálása 2
Biztosan te is sok-sok reklámmal találkoztál a mindennapi élet során és ma már tudod mennyire fontos szerepet töltenek be az üzleti világban. Gyakorlati munkádban leggyakrabban az eladáshelyi reklámokkal találkozol és jó ha megtanulod, hogyan is alkalmazd annak érdekében, hogy a vevő ne vásárlás nélkül távozzon az üzletből. Mielőtt rátérnénk a mai óra anyagára, nézzük meg mire emlékszel!

13 2.1. Részellenőrzés, visszacsatolás 1
Kattints az általad helyesnek tartott válaszra! Honnan ered a reklám szavunk? A latin reklamaro szóból, ami annyit jelent – hirdetni, kiabálni. A reklamáció szóból, ami annyit jelent, hogy – kifogásolni. 2. Hogyan csoportosítottuk a reklámeszközöket? a. Nyomtatott reklám, TV reklám, rádióreklám b. Látható (vizuális), hallható (auditív), audiovizuális (látható- hallható), egyéb Az eladáshelyi reklám Azon reklámeszközök, amelyek a vevőt az eladás helyén, annak közvetlen környezetében tájékoztatják. Az üzleten belüli reklámeszközök Melyek az eladáshelyi reklám fő funkciói? Figyelemfelkeltés, emlékeztetés, információnyújtás, meggyőzés, hangulatteremtés, impulzuskeltés Figyelemfelkeltés, meggyőzés, emlékeztetés

14 2.1. Részellenőrzés, visszacsatolás 2
Melyik korszakhoz illesztenéd az egyes eszközöket? Írd le a füzetedbe az általad helyesnek tartott csoportosítást! Ha végeztél nyomd le a PageDown billentyűt! 1. korszak (Kr. e ) 3, 5, 6, 7 2. korszak ( ) 1, 2, 10 első sajtóreklám első hirdetési újság és plakát agyagtáblára festett felíratok plakátművészet papirusztekercs amforák cégérek hirdetőoszlopok rádió, TV, Internet könyvnyomtatás feltalálása 3.korszak ( ) 4, 8 4.korszak (1945-napjainkig) 9

15 3. Új ismeretek feldolgozása
1. AIDA 16. dia 2. Színek 20. dia 3. Forma 26. dia 4. Mozgás 30. dia 5. Személyes ajánlás 32. dia 6. Auditív elemek és a szöveg 35. dia 7. Tekintetfogó 39. dia

16 A A I D Az óra elején megismerkedhettél az AIDA kifejezéssel.
Biztosan ismerős a név de most másról van szó! Nézzük csak! Figyelemfelkeltés Attention A A I Cselekvés Érdeklődés fenntartása Interest Action D Vágyébresztés Desire

17 A FIGYELEMFELKELTÉS ESZKÖZEI
Az AIDA modell azt mutatja be, hogy miként jut el a vásárló a reklám hatására a vásárlásig. Az üzletekben a vevőket igyekeznek a látvány révén megragadni és felkelteni a figyelmüket. Ennek több tényezője is van. Ezek: Szín Forma Mozgás Személyes ajánlás Auditív elemek, szöveg Tekintetfogó Ismerkedjünk most meg ezekkel egy kicsit bővebben!

18 A következő dián látsz két plakátot.
Próbáld meg kitalálni, hogy az egyes plakátokon mivel keltették fel a fogyasztók figyelmét és hogyan próbáltak vágyat ébreszteni bennük?

19 figyelemfelkeltés vágykeltés

20 SZÍNEK Idézet elolvasása után válaszolj a kérdésre!
„Halványlila gőzöm sincs róla, miként törhetnék ki a szürke hétköznapokból, és elönt a sárga irigység, amikor olyanokkal találkozom, akiknek ez sikerült. A fejemet tenném rá, hogy a T-Mobile két arculati alapszíne részben pszichológiai alapon nemekre „belőve” lett kiválasztva, hiszen a szürke férfias, míg a rózsaszín nőies. Dichter, hatvanas évekbeli kísérletében főzetett egy nagy adag kávét, szétosztotta azt sötétbarna, piros, kék, és sárga kancsókba, majd arra kérte a kísérleti személyeket, hogy kóstolják meg a „négy” kávét, majd minősítsék erősségüket, valamint zamatukat. A megkérdezettek 73 %-a barna kancsó tartalmát „túl erősnek”, 84%-uk a pirosét „igen zamatosnak”, 79 %-uk a kékét „enyhének”, 87 %-uk a sárgáét „túl gyengének” találta.” (Végné Faddi Andrea: Marketingkommunikáció 60. old.)

21 A színek önmagukban is alkalmasak arra,
Döntsd el az alábbi állítás helyességét! A színek önmagukban is alkalmasak arra, hogy a fogyasztókból különféle hatást váltsanak ki. igaz hamis

22 Piros, vörös: figyelemfelkeltő, jelentése agresszivitás, harc, szerelem, forróság. Nagy felületen idegesítő. Narancs és sárga: jelentése dinamizmus, fiatalság, nyár, kaland, jólét. Kék: jelentése a boldogság, biztonság, stabilitás, megnyugvás. Pénzügyi hirdetések kedvenc alapszíne, de megjelenik a műszaki cikkeknél, mosószereknél is. Zöld: jelentése a megújulás, tavasz, természet, frissesség, egészség, békesség. A kék és zöld együtt gyakori a light termékek reklámjánál.

23 Fehér: a tisztaság, megújulás, szűziesség, de egyben üresség, unalom, kilátástalanság is. Színátmenetként jelenik meg alapszínből kiindulva, távlat, perspektíva. Fekete és mélyebb tónusok jelentése: halál, vereség, veszélyes környezet, félelem, reménytelenség. Fehérrel, pasztellszínnel eleganciát, pirossal férfiasságot, arannyal gazdagságot jelent.

24 Valószínű, hogy találkoztál már az üzletekben a következő termékekkel!
Emlékezz vissza a csomagolásukra és azok színére! alacsony kalóriájú tej (light) Coca Cola Olympos citromlé menta ízű fogkrém 1.kép 2.kép 3.kép 4.kép Kattints az ábrára!

25 5.kép 6.kép ellentét padozat 7.kép háttér Kattints a fenti ábrákra! Tekintsd meg a képeket és próbálj meg válaszolni! Miért különböző színűek a gyerekek? Miért nem sötétebb a padozat? Miért sötét a háttér? Válaszok Az ellentétes színek együtt alkalmazva figyelemfelkeltőbbek. A világos padló kiemeli a színesen csomagolt árucikkeket. A vevő jobban látja a különböző TV-k képminőségét. A válaszokat a Page Down gomb megnyomásával kapod meg.

26 A FORMA A vizuális észlelés másik hatáseleme a forma. Minden tárgy bizonyos mérhető fizikai terjedelemmel rendelkezik, amely vagy síkban, vagy térben helyezkedik el, és vonzhatja a tekintetet, például különleges, meghökkentő alakjánál fogva. Bizonyos formák más és más hatást váltanak ki az emberekben.

27 lendület, folyamatosság, nőiesség
Kör, ellipszis felhívás előretörés támadás erő figyelemfelhívás férfiasság stabilitás, állandóság, megbízhatóság, komoly műszaki tartalom A különböző formák és hatásuk háromszög négyszög

28 A formai különbségek jól alkalmazhatók önkiszolgáló boltokban, ahol az egyes árucsoportokat más-más formájú árujelző, irányító táblákkal látnak el. Ezzel a fogyasztó már a táblák formájából következtethet arra, hogy azon a részen milyen áru található. A formának fontos szerepe van a kirakati áruelhelyezésnél is, hiszen egy, a megszokottól eltérő kirakat vonzza a tekintetet.

29 Feladat: Az alábbi képeken keress olyan formai elemeket, amelyek a figyelemfelkeltés célját szolgálják! (Nagyításhoz kattints a képre!) 10.kép 9.kép 11.kép 8.kép 12.kép

30 A MOZGÁS http://www.ideazone.hu/ Feladat:
Nyisd meg az alábbi weblapot és figyeld meg, mire néztél oda először! A szín és a forma észlelése nem szakítható el a mozgástól. Környezetünk a mozgás révén válik élettel telivé. A reklám azzal válik igazán hatásossá, hogy mozgást viszünk bele. Nem véletlen az, hogy azok a médiák vonzzák leginkább az embereket, amelyekben a mozgás megjelenik.

31 Egy–egy üzlet neon felirata sokkal kevésbé feltűnő, ha állandóan világít, mint amikor meghatározott idő szerint változik a fény. Hasonló a helyzet, ha a kirakatokban alkalmazzuk a mozgást, mint figyelemfelkeltő elemet. Különlegesek a motorikus szerkentyűkkel működtetett, mozgó kirakatok. A körbeforgó kis dobogók megállítják az arra járó embereket.

32 SZEMÉLYES AJÁNLÁS A legkevesebb munkaerőt igénylő önkiszolgáló üzlet sem nélkülözheti az eladótérben jelenlevő eladót. Vannak viszont olyan területek, amelyeknél elengedhetetlen a bolti eladó jelenléte. Az eladószemélyzet igen lényeges befolyásoló tényezője a vásárlásnak. Az önkiszolgáló üzletekben, ahol az árunak képesnek kell lennie arra, hogy önmagát eladja, az eladó alapvetően tájékoztató funkciót tölt be. Azokban az üzletekben azonban, ahol feltétlenül fontos az eladó személyes közreműködése, ott megnő az eladó áruajánló szerepe.

33 Nézd meg gyakorló munkahelyeden a Vásárlók könyvét!
Az eladók személyisége meghatározó lehet a sikeres vásárlásban. Az alábbi hangfelvételen egy üzlet vásárlóinak véleményét hallgathatod meg az ott dolgozók munkájáról. Feladat: Nézd meg gyakorló munkahelyeden a Vásárlók könyvét! Gyűjtsd csokorba az olvasott bejegyzéseket!

34 A következő filmen nézd meg, hogyan vélekedik egy kereskedő az eladó szerepéről az üzletben.

35 AUDITÍV ELEMEK ÉS A SZÖVEG
Az üzletekben hallható zene alkalmas arra, hogy különböző érzelmeket váltson ki a vevőkben, és hangulatot teremtsen. Véleményed szerint, minden üzlettípusban így van ez?

36 Természetesen nem minden típusú boltban, áruházban alkalmazható, hiszen egy nagyforgalmú áruházban csúcsforgalom idején zavaró lehet. Ott ahol alkalmazható, a kellemes, halk zene vevőmarasztaló lehet. Egyre több üzletben terjed el a belső hangosítás, különösen a hipermarketekben és bevásárlóközpontokban veszik igénybe figyelemfelkeltés céljából. A bemondott reklámszövegeknél vigyázni kell arra, hogy a zene közben elhangzó szöveg ne legyen váratlan, vagy túl erős, mivel az rossz hatással van a vásárlókra. A modern szupermarketek már nagy technikai gyakorlatot szereztek abban, hogyan gyakoroljanak hatást fogyasztóikra.

37 Egy egészen új eszköz, a rikkancs egy mozgásérzékelővel ellátott, interaktív információhordozó készülék. A ketyerét a polcokon helyezik el, és amikor valaki elmegy előtte, megszólítja. Például, azt mondja: "pszt, én XY termék vagyok, most hatalmas kedvezménnyel vihetsz el! Na, mehetünk?" Az áru megszólalása annyira meghökkentő, hogy biztosan megállítja azt, aki elmegy előtte, aki pedig megáll, az megnézi, hogy honnan jön a hang, vagyis a reklámozott termék felé fordítja a tekintetét.

38 Erre biztosan odafigyel minden vevő!
Feladat: Nyisd meg az alábbi weblapot és olvasd el az ott található „Reklám, ami megszólal „című cikket! bin/oregano/cikkek.cgi?siteidx=1&cikkidx=181 &checkstring= Erre biztosan odafigyel minden vevő!

39 TEKINTETFOGÓ (BLICKFANG)
Feladat: Nézd meg az alábbi képeket! Miért érdekesek ezek a reklámfotók? Nagyításhoz kattints a képekre! Hajó-WC Gyufafej-női fej Talp-autó 13.kép 14.kép 15.kép

40 Az emberi találékonyság által létrehozott olyan különleges (néha humoros) szituáció, melyben a dolgok nem a megszokott rendjükben, nem a várakozásnak megfelelően kapcsolódnak egymáshoz. A blickfang a reklám figyelmet megragadó része, amely feltűnő, szembeötlő, harsány, néha akár kirívó is lehet. Célja, hogy a vevő figyelmét megragadja, és az árura irányítsa. Általában a kirakatok berendezésénél veszik igénybe, mint figyelemfelkeltő eszközt.

41 3.1. Ellenőrzés, visszacsatolás
Próbáld megoldani a dián szereplő összes kérdést, a válaszod írd le a füzetedbe! Ha végeztél a Válasz gomb segítségével ellenőrizheted a munkádat! 1) Értelmezd az AIDA modell lényegét! Válasz 2) Miért van szükség hatáskeltésre?

42 3.1. Ellenőrzés, visszacsatolás
Sorold fel azokat a legfontosabb tényezőket, amelyek segítségével az üzletekben a vevőket igyekeznek a látvány révén megragadni és felkelteni a figyelmüket! Válasz 4) Nevezz meg legalább három olyan területet az értékesítésben, ahol alkalmazzák a színek vevőbefolyásoló hatását!

43 3.1. Ellenőrzés, visszacsatolás
5) Miért fontos a bolt belső színeinek helyes megválasztása? Válasz 6) Elemezd a forma szerepét a fogyasztó befolyásolásában!

44 3.1. Ellenőrzés, visszacsatolás
7) Miért figyelemfelkeltőbb a villogó fény és a mozgó kirakat? Válasz 8) Milyen hallható elemekről hallottál, amelyek a vevő figyelmének felkeltésére alkalmasak?

45 3.1. Ellenőrzés, visszacsatolás
Ismertesd a blickfang fogalmát, célját! Válasz Ismertesd az eladó személyes hatását a vásárlóra!

46 4. Összefoglalás Az előzőekben megismerkedhettél az AIDA modell lényegével. Megismerted azokat a legfontosabb hatáskeltő eszközöket, amelyek segítségével befolyásolhatjuk a vevőket. Megtudtad, hogy hol és hogyan tudjátok mindezeket alkalmazni gyakorlati munkátok során. Olvashattál olyan eszközökről, amelyekkel talán eddig még nem találkoztál gyakorlati munkád során.

47 JÁTÉK 4. Összefoglalás Biztosan elfáradtál, Játszunk egyet!
Emlékszel még? AIDA Nézzük meg mit is jelent a gyakorlatban! Végezd el a következő feladatot! JÁTÉK

48 4. Összefoglalás A figyelemfelkeltés tényezői: A szinek boltbelső
áruelhelyezés csomagolás kirakat stb. A forma tájékoztatás kirakat csomagolás stb. 16.kép 17.kép Nagyításhoz kattints a képekre!

49 4. Összefoglalás A mozgás Villogás Mozgó kirakat Áruelhelyezés stb.
Személyes ajánlás Arckifejezés Beszédkészség Szakmai ismeret

50 4. Összefoglalás Auditív elemek Hangos hirdetés Zene egyéb
Tekintetfogó (blickfang) Különleges Érdekes Szokásostól eltérő Katt! 18.kép

51 Döntsd el a következő állítások helyességét!
5. Értékelés Döntsd el a következő állítások helyességét! Kattints az általad helyesnek ítélt állításra!

52 Kérdések és válaszok 1.) a. Az AIDA modell azt mutatja be, hogy miként jut el a vásárló a reklám hatására a vásárlásig. b. Az AIDA modell azt mutatja meg, hogy miként reklámozzuk a terméket. c. Mindkét válasz helyes 2.) a. A színek nem befolyásolják a vásárlót. b. A színek önmagukban is alkalmasak arra, hogy a fogyasztókból különféle hatást váltsanak ki. c. A színek kedvezőtlenül befolyásolják a vásárlókat.

53 Kérdések és válaszok 3.) a. Az áruk elhelyezésénél nem fontos a színek helyes alkalmazása, hiszen nem befolyásolja a vevőket. b. Az áruk elhelyezésénél fontos lehet a színek helyes alkalmazása, hiszen ha az azonos színű termékből nagyobb tömeget helyeznek el egy helyre, azzal elérhető, hogy az azonos színű „folt” jól vonzza a tekintetet. c. Azonos színű termékből nem érdemes nagyobb tömeget elhelyezni, mert zavarja a vásárlót. 4.) a. A formának nincs szerepe a kirakatok berendezésénél, hiszen a fogyasztó az árut nézi. b. A tájékoztató táblák formája nem utal az árura. c. Egyes árucsoportokat más-más formájú árujelző, irányító táblákkal látnak el. Ezzel a fogyasztó már a táblák formájából következtethet arra, hogy azon a részen milyen áru található.

54 Kérdések és válaszok 5.) a. Azok a médiák vonzzák leginkább az embereket, amelyekben a mozgás megjelenik. b. A mozgás nem játszik szerepet a figyelemfelkeltésben. c. A mozgás egy olyan önálló hatáskeltő elem, amely elkülönül a színektől és a formától. 6.) a. A személyes áruajánlás leginkább az önkiszolgáló üzletekben játszik kiemelkedő szerepet. b. A személyes áruajánlás meghatározó szerepet játszik a fogyasztó befolyásolásában. c. Mindkét állítás igaz.

55 Kérdések és válaszok 7.) a. A rikkancs egy mozgásérzékelővel ellátott, interaktív információhordozó készülék. b. A rikkancs egy olyan bolti dolgozó, aki tájékoztatja a vevőket. c. A rikkancs egy rikító színű árubemutató hely. 8.) a. A blickfang egy közismert bulvárlap. b. A blickfang a cég emblémája. c. A blickfang a reklám figyelmet megragadó része, amely feltűnő, szembeötlő, harsány, néha akár kirívó is lehet.

56 Kérdések és válaszok 9.) a. A kellemes, halk zene vevőmarasztaló lehet még a nagyforgalmú üzletekben is. b. A kellemes, halk zene nem minden típusú boltban, áruházban alkalmazható. c. A zene nem befolyásolja a fogyasztót. 10.) a. A kereskedelem nem nélkülözheti a különböző hatáskeltő eszközök alkalmazását az értékesítésben. b. Az üzleteknek nincs szükségük hatáskeltésre, hiszen a vevőket nem tudja befolyásolni. c. Egy hatáskeltő elem is elegendő a vevő befolyásolásában.

57 Javasolt százalékos határok
% Tudásod sajnos nem éri el a megfelelő szintet, javaslom, ismételd át az anyagot akár többször is. % Tudásod sajnos nem elég alapos, javaslom, ismételd át az anyagot még egyszer. % Tudásod közepes szintű, tekintsd át, hogy melyik feladatot rontottad el és ismételd át, az ahhoz tartozó részeket. % Tudásod jó szintű, bár még vannak hiányosságok, keresd ki, hogy melyik feladatot rontottad el, majd ismételd át a megfelelő részeket. % Gratulálunk, tudásod kiváló szintet ért el, folytasd a következő leckével!

58 IV.1. Fogalmak (visszautalás az új fogalmakra )
AIDA Rikkancs Blickfang

59 IV.2. Irodalom Nyomtatott: Elektronikus:
Végné Faddi Andrea: Marketingkommunikáció, Műszaki Kiadó Gál-Hamburger-Kardos-Kisváradi-Mészáros-Sas: Piacbefolyásolás Kisváradi és Társa Kiadó 1999 Elektronikus: - Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum Képek\Jegyzet.amr –n a Szakképzési anyagok / Kereskedelem és marketing

60 IV.3. Illusztrációjegyzék
A felhasznált médiumok jegyzéke, és elérése: Videó: 1 Az eladó szerepe Animációk: 1 AIDA 2 Hatáskeltés 3 Az AIDA gyakorlati alkalmazása Hang: 1 A vevők véleménye Ábrák: 1 Formák és jelentésük Képek: Light tej Coca Cola Olympos citromlé Menta ízű fogkrém Ellentétes színek Padozat színe Háttérszín Formai megjelenítés Gyufafej-női fej Hajó WC Talp-autó Színhatás Kirakati forma Blickfang

61 További eredményes tanulás kívánok!
További eredményes tanulás kívánok! Krajnyik Zsuzsanna

62 Helyes válasz! Ügyes voltál!

63 Rossz válasz, próbálkozz újra!

64 1) Az AIDA modell azt mutatja be, hogy miként jut el a vásárló a reklám hatására a vásárlásig.
2) A vásárló befolyásolása érdekében. A különböző hatások erősíthetik, de gyengíthetik is a vásárló fogyasztási kedvét.

65 3) Szín, forma, mozgás, személyes ajánlás, auditív elemek, szöveg, tekintetfogó
4) Áruelrendezés, boltberendezés, csomagolás, belső kép, arculatteremtés, kirakat, stb.

66 5) A bolt falait a lehetőség szerint halvány pasztellszínre célszerű festeni, egyrészt hogy a fogyasztókat ne zavarja, másrészt a kihelyezett termékek és azok csomagolásának színe kerüljön előtérbe. Természetesen szakmánként különböző is lehet. 6) A formai különbségek jól alkalmazhatók önkiszolgáló boltokban, ahol az egyes árucsoportokat más-más formájú árujelző, irányító táblákkal látnak el. Ezzel a fogyasztó már a táblák formájából következtethet arra, hogy azon a részen milyen áru található. A formának fontos szerepe van a kirakati áruelhelyezésnél is, hiszen egy a megszokottól eltérő kirakat vonzza a tekintetet.

67 7) A mozgás, így a fény villogása is vonzza a tekintetet, ezekre a hatásokra az emberek ösztönösen is odafigyelnek. 8) Hangos hirdetés, rikkancs, hangos padlómatrica.

68 9) A blickfang a reklám figyelmet megragadó része, amely feltűnő, szembeötlő, harsány, néha akár kirívó is lehet. Célja, hogy a vevő figyelmét megragadja, és az árura irányítsa. 10) Az eladószemélyzet igen lényeges befolyásoló tényezője a vásárlásnak. Az önkiszolgáló üzletekben, ahol az árunak képesnek kell lennie arra, hogy önmagát eladja, az eladó alapvetően tájékoztató funkciót tölt be. Azokban az üzletekben azonban, ahol feltétlenül fontos az eladó személyes közreműködése, ott megnő az eladó áruajánló szerepe.


Letölteni ppt "Az eladáshelyi reklám hatásmechanizmusa"

Hasonló előadás


Google Hirdetések