Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az üzleti érték mérésének útmutatója

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az üzleti érték mérésének útmutatója"— Előadás másolata:

1 Az üzleti érték mérésének útmutatója

2 Tartalomjegyzék Tartalom I. Bevezetés II. Kvalitatív mérések
III. Kvantitatív mérések Tartalom A. Az Elemzések irányítópult B. Az adatok exportálása C. Adatexportálási API D. Külső felek alkalmazásai

3 I. Bevezetés

4 A három legfontosabb téma megismerése
Az üzleti érték meghatározása a hálózat kvantitatív és kvalitatív elemzésével történik; az elemzést a vállalati közösségi hálózatokról alkotott koncepcióhoz képest kell elvégezni. Ezt a koncepciót a következő három téma inspirálhatja. Odafigyelés Adaptáció Növekedés Odafigyelés a fontos beszélgetésekre Adaptáció, okosabb döntéshozatal Innováció, jobb termékek kifejlesztése, az ügyfelekre tett benyomások javítása

5 A használat céljainak szem előtt tartása
A három téma inspirálja cégének a vállalati közösségi hálózatról alkotott koncepcióját, és a témák összefüggésében kell kiválasztani a nagy prioritású üzleti eredményeket és a használat konkrét céljait. A használat céljainak kiválasztásával konkrét, cselekvést lehetővé tevő kimeneteleket lehet definiálni, és ezeket mérni lehet. Koncepció Használati célok Nagy prioritású üzleti eredmény

6 A beszélgetések eredményeinek megértése
Három fontos lépéssel lehet üzleti értéket találni a hálózatban. Első lépésként fontos rávenni az embereket, hogy beszélgessenek a hálózaton, de ha nem tudja, hogy miről beszélnek, akkor nehéz megérteni, hogy mi ebben az érték. Hasznos ugyan, hogy tudja, miről beszélnek az emberek, de ha nem tudja a beszélgetések eredményét, akkor nehéz megérteni, hogy milyen érték rejlik bennük. A beszélgetések eredményének megértése az üzleti érték megtalálásának kulcsa. Az emberek beszélnek Az üzleti érték Az emberek az értékesítésről beszélnek Az emberek az értékesítésről beszélnek, ezzel növelik az árbevételt.

7 Az üzleti érték a hálózat érettségétől függ
Ne feledje, hogy a hálózaton létrejövő kapcsolatok száma szinte exponenciálisan nő a hálózat felhasználószámának függvényében. Ebből eredően fontos, hogy elegen legyenek aktívak a cég Yammer-hálózatán, csak ezt követően lehet az üzleti értékre koncentrálni. Ahogy a hálózat kezd beérni, módosíthatja a céljait az üzleti eredményekre és az üzleti értékre vonatkozóan. Más szóval: Kezdetben koncentráljon a használatba vételre és a hálózat jó állapotának más kvantitatív jellemzőire; egyszerűen megfogalmazva: vegye rá az embereket, hogy a hálózaton beszélgessenek. Ezután koncentráljon az aktivitásra, vagyis vegye rá az embereket hogy konkrét üzleti területekről és témákról beszélgessenek. Végül koncentráljon az üzleti értékre.

8 A hálózat használati céljainak módosítása a hálózat érésével párhuzamosan
A használati célok megfogalmazásakor tartsa szem előtt a hálózat érettségét is. Az érett hálózatok a legalkalmasabbak az összetett célú, legnagyobb üzleti értéket termelő használatra. Az üzlettel kapcsolatos funkciók és feladatok racionalizálása Közös tartalomkészítés A bevált módszerek megosztása Az értekezletek felváltása A csoport és az osztály gyakori kérdéseinek megosztása Az alkalmazottak teljesítményének elismerése Az alkalmazottak közötti kapcsolatok mértéke Kulturális kezdeményezések Iparági cikkek és hírek megosztása

9 Kvantitatív és kvalitatív mérések
Az üzleti érték mérése kvantitatív és kvalitatív elemzést igényel. A kvantitatív mérések leírásakor a Yammer elemzési irányítópultjáról és az adatok exportálásából eredő hálózati statisztikai adatokra utalunk. Ezek a statisztikák gyors pillanatképpel szolgálnak a hálózat állapotáról, amely különösen fiatal hálózatok esetében fontos. A kvalitatív mérések leírásakor olyan sikertörténetekre utalunk, amelyek alátámasztják a Yammer-hálózat által nyújtott üzleti értéket. Ezeket a történeteket nehezebb megragadni, de ők illusztrálják leghatékonyabban az üzleti értéket, mert azonosítják a Yammer-interakciók tárgyát, valamint az általuk generált üzleti eredményt.

10 II. Kvalitatív mérések

11 Az üzleti érték kvalitatív mérései
A kvalitatív mérések kínálják a legjobb módszert a Yammer üzleti értékének megértésére. Ez azért van így, mert a vállalati közösségi hálózat olyan, mint egy infrastruktúra, és nem olyan, mint egy eszköz. Az eszközöket egyszerűen lehet mérni a megtérülésükkel, az infrastruktúráknak – köztük a Yammerhez hasonló közösségi infrastruktúráknak – az értéknövelő hatása nehezebben jelezhető előre. Gondoljon csak bele, melyik a jobb: ha a hálózatán 100 ember egyszerűen cseveg, vagy ha a hálózaton 25-en növelik az árbevételt azzal, hogy példákat osztanak meg a legjobb üzletkötéseiket lehetővé tevő dolgokra vonatkozóan?

12 A kvalitatív mérések fontossága
Szerintem mérés helyett (amely inkább a kvantitatív adatgyűjtésre utal) jobban lehet történetmondással bemutatni a hasznosságot, az előnyöket és a megtérülést. Egy sikeres eset gyakran a vállalati közösségi hálózat egész éves költségét ellensúlyozni tudja. Kai Riemer Az informatikai igazgatók stratégiai csúcstalálkozóján A vállalati közösségi hálózatok valódi értéke nem tükröződik az irányítópulton megjeleníthető mérhető adatokban, sokkal inkább az olyan informális közösségi hálózatok megerősítésére való képességében, amelyek interakciókat hoznak létre, és elősegítik a munka elvégzését a vállalaton belül. CMS Wire

13 A kvalitatív mérés négy lépése
Tartsa szem előtt a koncepciót. Úgy elemezze a hálózatot, hogy összehasonlítja az előzetes koncepcióval: hogy miképpen fogja a Yammer segíteni a szervezetet az odafigyelésben, az adaptációban és a növekedésben. Készítsen közvéleménykutatást. Kérdőivek segítségével mérje meg, hogy milyen mértékű népszerűségre tett szert a hálózat az alkalmazottak körében. A kérdéseket belefoglalhatja az alkalmazottak éves felméréseibe, amelyet a vállalat amúgy is felvesz. Kísérje figyelemmel a #YamWin témát. A jó Yammer-beszélgetések összegyűjtésére hozzon létre egy témát a Yammerben, ez lehet például a #YamWin. Adja hozzá ezt a témát minden olyan beszélgetéshez, amely megmutatja az üzleti értéket, hogy könnyen megtalálhassa őket aɢhálózaton. Osszon meg történeteket. Biztassa a hálózat tagjait saját nyerő Yammer-történeteik vagy „heuréka” pillanataik megosztására, hogy mások tanulhassanak a történetükből.

14 Tartsa szem előtt a koncepciót!
A világos koncepció nagyon fontos, mert: Lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy előre lássák azt az értéket, amelyet a Yammer hoz a szervezet számára és személyesen a számukra. Egyértelműsíti a célokat, ez pedig segít az elfogadás és a támogatás elérésében. Nagy vonalakban definiálja, hogy miképpen segít a Yammer lerombolni a kommunikáció útjában álló akadályokat. Tükrözi az egyének céljait az egész szervezeten belül

15 Készítsen közvélemény-kutatást!
Az egyik legjobb módszer annak megállapítására, hogy teremt-e a hálózat üzleti értéket, ha beszél munkatársaival, más szóval a hálózat tagjaival. Felvehet közvélemény-kutatást vagy felmérést, hogy megismerje, milyen szintű a vállalati közösségi hálózat elfogadottsága, visszajelzéseket gyűjthet, és azonosíthatja a hálózat tökéletesítésének lehetőségeit. Íme néhány mintakérdés, amelyet feltehet. Főképpen milyen célokra használja a Yammert? Milyen gyakran használja a Yammert? Milyen gyakran használja a Yammert munkával kapcsolatos célokra? Milyen mértékben tapasztalta, hogy ha munkafolyamatának részeként használja a Yammert, annak értéknövelő hatása van?

16 Kísérje figyelemmel a #YamWin témát!
Az éjszakai műszakban egy munkatárs felismer egy nem mindennapos problémát Charleston Azonosítsa azokat a beszélgetéseket, amelyek példával szolgálnak a funkciók közötti együttműködésre és a csapatmunkára. Címkézze meg ezeket a beszélgetéseket a #YamWin témával, hogy nyomon követhesse az állapotukat. Keressen rá a #YamWin témára, amikor elemzi a hálózatot. Így gyorsan megtalálja az üzleti értéket képviselő beszélgetéseket. Dallas Az ország különböző részein működő boltok megerősítik a problémát Salt Lake City Phoenix Egy vezető nyugtázza a problémát. Ez a beszélgetés a következőket illusztrálja: Nem mindennapos munkahelyzet azonosítása. A nem mindennapos munkahelyzetek több döntéshozatali lehetőséget tesznek az adott személy kezébe. A vállalatoknak szükségük van a Yammerhez hasonló eszközökre, amelyek segítenek az alkalmazottaknak a tájékozottabb döntéshozatalban és a nem mindennapos munkafeladatok kezelésében. Az t nem használó/a vásárlókkal közvetlen kapcsolatban álló munkatársak számára olyan kommunikációs eszközt biztosít, amilyen korábban nem volt elérhető. A távoli földrajzi helyeken dolgozó munkatársak együtt azonosíthatják a problémákat. A vezetőség megoldja és kommunikálja a problémákat. Ez a beszélgetés egy az éjszakai műszakban dolgozó alkalmazottól ered. Ennek az alkalmazottnak nincs címe, tehát a Yammer korábban nem létező lehetőséget teremtett számára a vállalat egészével való kommunikációra. Az üzenetben egy problémát azonosít egy áruval kapcsolatban, amelyet a boltjának szállítottak. A következő három válasz megerősíti, hogy az ország többi részében lévő boltokban is tapasztalták ugyanezt a problémát. A vállalat egyetlen helyen, az alkalmazottak első kézből származó visszajelzései alapján azonosítani tud egy olyan problémát, amely legalább három boltjában jelentkezett. A gyártásért és beszerzésért felelős alelnök hozzászól, hogy nyugtázza a problémát. Később azt is jelzi, hogy megvan a probléma megoldása. Chicago A probléma megoldást nyer.

17 Osszon meg történeteket!
A hálózat sikereiről és a #YamWin címkét kiérdemlő pillanatokról szóló történetek rögzítése és megosztása az egyik legjobb módja az üzleti érték bemutatásának. Ha megoszt egy történetet a Yammer-hálózatról, feltétlenül foglalja bele a következő részleteket: Idő: A történet elején meg kell jelölni az időpontot, hogy a közönség tudja, mikor történt. Szereplők: A történetnek tartalmaznia kell neveket, hogy a közönség tudja, ki vett benne részt. Események: A történetnek el kell mesélnie, hogy milyen eseményekre került sor. Látvány: Fontos, hogy a közönség el tudja képzelni a történteket. Az üzleti értékről szóló történetek egyszerűen megoszthatók, ha létrehozza a hálózaton a Yammer- sikertörténetek csoportot . A Yammer Customer Network segítségével külső felekkel, a tágabb Yammer-közösséggel is megoszthatja a történeteket.

18 Példák a sikertörténetekre
A következőkben ügyfeleink sikertörténetei közül mutatunk be néhányat. Hozza létre a hálózaton a Yammer-sikertörténetek nevű csoportot, ahol megoszthatja saját sikereiket a szervezeten belül. Amikor a Red Robin bevezette a baconös Pig Out hamburgert, a vezetőség csalódott, mert nem kapott visszajelzést a vásárlóktól a Red Robin Facebook-oldalán. Nagyon sokat tanult viszont a Yammeren jelentkező komoly aktivitásból. „A boltvezetők elkezdtek arról beszélni, hogyan lehetne tovább tökéletesíteni a Pig Out receptjét, és négy héten belül rendelkezésünkre állt egy továbbfejlesztett, konyhában is kipróbált verzió, amelyet bevezethettünk az éttermeinkben. Ez a folyamat korábban 12–18 hónapig tartott volna.” Chris Laping Informatikai igazgató Rengeteg rendezvényt szerveztünk a bevásárlóközpontjainkban, a Yammer mobilfunkciói pedig megkönnyítik az üzletben dolgozó munkatársainknak, hogy még az események közben közzétegyenek üzeneteket és videókat, és így mi, a többiek is értesülhessünk arról, hogy mi történik.” Amikor az ausztrál X-Faktor győztese több bevásárlóközpontunkat érintő turnét tett, „a munkatársak élőben töltöttek fel fényképeket és videókat a különféle helyekről. Ez nemcsak az izgalmas rendezvény megosztására volt jó, hanem abban is segített, hogy javítsunk a fellépéseken a tapasztalatok alapján..” Andy Hedges Bevásárlóközpont-menedzsment A Technovision nevű belső dokumentumot évente elkészítjük. Ez felvázolja, hogyan alkalmazhatják ügyfeleink a technológiát a különféle szektorokban. A technológiai igazgatók egy szűk csoportja készíti, de 2012-ben megosztották az előzetes verziót a Yammeren, és visszajelzéseket kértek. „Technovision jelentéseink mindig is néhány nagyon magas rangú, nagyon okos technológiai szakember tapasztalatain alapultak... De az idei dokumentum sokkal jobbra sikerült, mert a vállalat minden munkatársa láthatta a gondolatokat és fejleszthette őket, alapozva az ügyfeleknél világszerte elvégzett munkájára. A Yammer segített a technológiai igazgatóknak abban, hogy átdolgozzák a jelentést hálózatunk több mint tagjának véleményét is megismerve – és ezt két hét alatt meg is tették. lel ezt biztosan nem tudták volna megcsinálni. Tom Barton Kommunikációs igazgató

19 További források A következő források további információkat tartalmaznak az üzleti érték kvalitatív szemszögű méréséről. CMS Wire - A vállalati közösségi hálózati adatpartinak vége (angolul)  Vállalati közösségi hálózatok elemzése, illetve pontozása; Miért működik az egyik, és a másik miért nem (angolul) Blogközlemény - Az üzleti érték mérése (angolul) Kai Riemer előadása a vállalati közösségi hálózatok használatba vételéről (angolul)

20 III. Kvantitatív mérések

21 A kvantitatív mérések fontossága
A hálózat működésének figyelése és nyomon követése lehetőséget nyújt a hálózat állapotának megállapítására, annak nyilvántartására, hogy a szervezet hogyan használja a Yammert, valamint a növekedési lehetőségek felismerésére. A kvantitatív mérés különösen fontos a fiatal hálózatok növekedésének mérésére, ha még nem érték el lehetőségeik határát az üzleti érték tekintetében. Számos olyan eszközt kínálunk, amely segít a kvantitatív mérésben. A következő diákon elmagyarázzuk, hogyan segítenek ezek az eszközök a hálózati adatok elemzésében: Elemzések irányítópult Adatok exportálása Adatexportálási API Külső felek alkalmazásai

22 A kvantitatív mérések eredményei rávilágítanak a lehetőségekre
A kvantitatív adatok rávilágítanak, hogy mely területeken van szükség növekedésre a hálózatban, és Ön intézkedhet a használatba vétel és a gyakorlati alkalmazás felgyorsítására. Például: Ha nem nagyon használnak fájlokat és megjegyzéseket, szervezzen képzéseket az ezeknek az eszközöknek a használatával történő együttműködésről. Ha nem nagyon használnak mobileszközöket, indítson kampányt a lehetőség tudatosítására és a használat népszerűsítésére. Ha egy bizonyos csoport népszerű, kérje fel a csoport rendszergazdáit, osszák meg bevált módszereiket a csoport aktivitásának fenntartására.

23 Hogyan kezdhetek mérni?
Miután elolvasta ezt a szakaszát a bemutatónak, a következőképpen kezdheti el a hálózatra vonatkozó kvantitatív adatok elemzését: Az Elemzések irányítópult vizsgálata Az adatexportálás ütemezésének megtervezése Adatexportálás elvégzése Excel-kimutatás készítése az adatok alapján Annak megosztása a Yammer Customer Network hálózaton, hogy milyen jelentést készített (és hogyan készítette)

24 A. Az Elemzések irányítópult

25 Az irányítópult használata
A Yammer Elemzések Irányítópult a hálózati aktivitásról szolgál statisztikai adatokkal, amelyek segítenek a hálózat állapotának felmérésében, különösen fiatal hálózatok esetében. Ezek a statisztikák kiválóan illusztrálják a hálózat növekedését, és igazolják, hogy a hálózat aktív. A közlemények számában mutatkozó növekedés trendje például jelzi, hogy a hálózat aktív, és hogy a dolgozók, mind többet használják a hálózatot. A következő diák a legfontosabb mérőszámokat mutatják be. Ezek a következők: A tagok száma A Tetszik minősítések száma A közzétett üzenetek száma A csoportok száma

26 A hálózat elemzésének áttekintése
TANÁCS Ha elemezni szeretné, milyen hatást fejt ki egy bevezetési rendezvény a használat szintjére, hasonlítsa össze a rendezvény előtti és utáni adatokat. Váltson át az elmúlt 7 vagy 28 nap hálózati tevékenységére.

27 Az aktív tagok számszerű kimutatása
TANÁCS Vesse össze az aktív tagok számát a teljes tagsággal. Az a tag aktív, aki: Magánüzenetet küldött, beszélgetést indított, hozzászólt egy beszélgetéshez, lájkolt vagy megosztott egy beszélgetést. Megtekintett egy teljes beszélgetést, vagy rákattintással kibontott egy üzenetet.

28 Az üzenetek mennyiségének megértése
TANÁCS Vesse össze a csoportokban, illetve magánüzenetben közzétett üzenetek számát. Mérje az elmúlt 6 hónap folyamán havonta közzétett üzenetek számát.

29 A csoportok aktivitásának elemzése
TANÁCS Ellenőrizze, hogy a csoportok hány százaléka aktív a hálózaton. Ha egy bizonyos csoport népszerű, kérje fel a csoport rendszergazdáit, osszák meg bevált módszereiket a csoport aktivitásának fenntartására.

30 A fájlmegosztási adatok számszerűsítése
TANÁCS Nézze meg, hogyan változik időben a hálózatra feltöltött összes fájl száma. Ha kicsi a fájlhasználat, szervezzen képzést az együttműködés bevált módszereinek ismertetésére.

31 A megjegyzések használatának értelmezése
TANÁCS Elemezze a létrehozott megjegyzések számát az idő függvényében, illetve az egyedi megjegyzésszerkesztések és -megtekintések számát. Ha nem nagyon használnak megjegyzéseket, szervezzen képzést az együttműködés bevált módszereinek ismertetésére.

32 A megjegyzések használatának értelmezése
TANÁCS Elemezze a tagok megjegyzéshasználatát a megtekintések száma és a megjegyzések célja szerint (pl. üzleti vagy projektekhez kapcsolódó megjegyzések, illetve csak alkalmi társalgások).

33 A bejelentkezésre használt hozzáférési pontok azonosítása
TANÁCS Állapítsa meg, hogyan érik el a tagok a Yammert (böngészővel, mobileszközzel, asztali alkalmazással vagy SharePointtal). Van lehetőség bizonyos hozzáférési pontok ismertségének növelésére?

34 A mobileszközök használatának elemzése
TANÁCS Állapítsa meg, hogy melyik mobilplatformot használják a tagok. Ezután tartson képzést a legnépszerűbb platform mobilalkalmazásáról. Ha nem nagyon használják a mobilalkalmazásokat, szervezzen kampányt a Yammer mobileszközökön történő használatának népszerűsítésére.

35 B. Az adatok exportálása

36 Mit lehet exportálni a Yammerből?
A Yammer Adatok exportálása funkciója csomagba foglal és exportál minden nyilvános és magánüzenetet, megjegyzést, fájlt, témát, felhasználót és csoportot. A Yammer Adatok exportálása funkcióját csak az ellenőrzött rendszergazdák használhatják. Az adatok exportálása külön .CSV fájlokba történik. A .CSV fájlok minden adattípusnak tartalmazzák a részleteit, például az üzenetazonosítókat, az időbélyegzőket, a résztvevőket, csoportneveket stb.  A fájlok megőrzik saját formátumukat, a megjegyzéseket .html formátumban exportálja a rendszer. Az exportban csak azok a fájlok és megjegyzések szerepelnek, amelyeket az exportálásra kiválasztott időszakban hoztak létre vagy módosítottak.

37 Mit tehetek az adatokkal?
Kimutatást hozhat létre belőlük. Ez a Microsoft Excel egy funkciója, amellyel összegezhetők és ábrázolhatók az exportált adatok. A Messages.csv fájl elemzése a következőkre nyújt lehetőséget: A 10 legnépszerűbb csoport megkeresése az üzenetek vagy a beszélgetések alapján; az adatok részletezése nap szerinti lebontással. A leggyakrabban közlő 10 személy megkeresése; részletezés napi lebontással. A Topics.csv fájl elemzése a következőkre nyújt lehetőséget: A létrehozott témák száma napi bontásban

38 Az irányítópult és az exportált adatok összehasonlítása
A Yammer Elemzések irányítópultja és Adatok exportálása funkciója segítségével különféle adatokhoz férhet hozzá. Yammer irányítópult A hálózat növekedése hetente vagy havonta Aktív tagok A közzétett üzenetek száma A csoportok száma (összes és aktív) A fájlok száma (összes és feltöltött) A megjegyzések száma (összes és létrehozott) A legnépszerűbb megjegyzések és fájlok Hogyan éri el a szervezet a Yammert? Használt mobileszközök Az adatok exportálása és az Excel Egy bizonyos kampány vagy projekt nevének megkeresése képletek és kulcsszavak segítségével Kimutatások segítségével mélyebb szintre bonthatja le, illetve összegezheti az adatokat, például: A hálózat növekedése napi szinten A naponta, hetente vagy havonta közzétett üzenetek száma Az egyes csoportokban közzétett üzenetek száma Az elemzett adatok megjelenítése diagramokon és grafikonokon A Yammer segítségével általános képet nyerhet a hálózatról, az exportált adatok és a Microsoft Excel segítségével pedig mélyebbre áshat az adatokban.

39 C. Adatexportálási API

40 Mi az adatexportálási API?
Az adatexportálási API segítségével a rendszergazdák beállíthatják a hálózat adatainak automatikus, ismétlődő exportálását. Ez több szabályozási és testreszabási lehetőséget, illetve rugalmasságot kínál. URL: Metódus: GET Hitelesítés: OAuth 2 jogkivonat, a felhasználónak ellenőrzött rendszergazdának kell lennie. A hozzáférési jogkivonat generálásáról a Yammer Developer Network tartalmaz további tájékoztatást.

41 A lekérdezés paraméterei
access_token – Egy ellenőrzött rendszergazda OAuth bearer jogkivonata model - Az jelzi, hogy melyik modelleket kell exportálni. Ha nincs megadva modell, mindegyik modellt exportálja a rendszer. Több modell is megadható, ha több paraméter van megadva a „modell” névvel. A következő modellek használhatók: User Group Message Topic UploadedFileVersion DocumentVersion since - Az exportálás kezdő dátumát jelzi. Csak azok a változások szerepelnek az exportban, amelyekre ez után a nap után került sor. A dátumot ISO-8601 formátumú dátumként kell kódolni. include – Azt határozza meg, hogy szerepeljenek-e az exportban a fájlmellékletek. Értéke lehet „csv” (mellékletek nélkül), illetve „all” (minden melléklet belefoglalása). network – Itt adhatja meg, hogy mely hálózatot vagy hálózatokat szeretne exportálni. A hálózatnak elérhetőnek kell lennie az OAuth bearer jogkivonattal, más szóval a jogkivonathoz társított hálózatnak, illetve ahhoz társított külső hálózatnak kell lennie. include_ens – Ha „true” az értéke, a rendszer automatikusan belefoglal az exportba minden olyan külső hálózatot, amely kapcsolódik az OAuth bearer jogkivonathoz társított hálózathoz.

42 D. Külső felek alkalmazásai

43 GoodData Bemutatása: A GoodData egy partneri Yammer-alkalmazás, amelynek segítségével az ellenőrzött rendszergazda kinyerheti és elemezheti az API segítségével exportált adatokat. Elemző és jelentéskészítő alkalmazás, amely a Yammer hálózatok mérésének bevált módszereire és fő teljesítménymutatóira épül. Az alkalmazás a GoodData sokoldalú üzleti intelligencia platformja fölött működik, és előre gyártott irányítópultokból áll. Szolgáltatásai: Az elemzés legfontosabb területei közé tartozik a csoportok aktivitásának követése, a befolyásos személyek, a kiemelt felhasználók, a trendformáló témakörök és a viralitás elemzése. A GoodData: Egyszerűen kibővíthető és hozzáigazítható a szervezet sajátos szükségleteihez. Képes más adatforrások befogadására, hogy teljes körű képet lehessen alkotni a szervezet közösségi beruházásairól, beleértve más forrásokat (Facebook, Twitter, Google+), egyéb vállalati közösségi hálózatokat, illetve belső adatforrásokat.   Lehetőséget nyújt a Yammer használatának és elfogadottságának nyomon követésére és elemzésére, ami segít garantálni, hogy szervezete optimálisan kihasználja a vállalati közösségi hálózatra fordított beruházásait. 

44 ViewPoint Enterprise A ViewPoint Enterprise egy partneri Yammer-alkalmazás amely összevonva ábrázolja vállalata Yammer és SharePoint platformját. A ViewPoint segítségével: Megtekintheti a felhasználók és a csoportok általi használat időbeli változását. Megnézheti, hogy mely csoportok és webhelyek a legaktívabbak és a legkevésbé aktívak – az üzenetet, a lájkok, a megosztások, a dokumentumok és egyebek száma alapján. Azonosíthatja a vállalat egészén belül a legbefolyásosabb felhasználókat. A ViewPoint Enterprise termékről a ViewDo Labs webhelye nyújt további tájékoztatást:

45 Függelék

46 Példák az adatexportálási API felületet használó lekérdezésekre
Minden adat exportálása február 9. óta: Minden adat exportálása február 12. óta, de a fájlmellékletek kihagyása: Minden üzenetadat exportálása február 12. óta a fájlmellékletekkel együtt:

47 Tanácsok a kimutatás létrehozásával kapcsolatban
Készítsen másolatot a .CSV fájlokról. Bontson ki minden oszlopot. Válassza szét a dátumoszlopokat („created_at”, „deleted_at” stb.) egyetlen Dátum oszlopba. Egy üres oszlopban adja neki a „Dátum” nevet, és helyezze el a következő képletet a szomszédos sorban: „=ÖSSZEFŰZ(BAL(X#,10))”. Ebben az „X#” helyén annak a sornak egy dátum-idő cellája áll. A Messages.csv fájl esetében például: Adja meg a címet az U1 cellában: „Dátum létrehozása”. Írja be a képletet az U2 mezőbe: =ÖSSZEFŰZ(BAL(S2,10)) Adjon hozzá egy oszlopot, amelyben a legutóbbi tevékenység óta eltelt napok száma szerepel. Ebbe írja be a következő képletet: „=MA()-X#”. Itt az „X#” helyére a fenti eredménycellát kell beírni.

48 Segítség a kimutatáskészítéshez
A Microsoft Office csapata nagyszerű anyagokkal segíti az első lépéseket a kimutatások világában: Kimutatás létrehozása a munkalapadatok elemzéséhez Mezők elrendezése a kimutatás mezőlistájával Kimutatás adatainak frissítése Az adatok szűrése kimutatásokban Az adatok rendezése kimutatásokban Kimutatás törlése

49 GoodData információforrások
Az árakról a következő címen Egyéb információkat a következő forrásokban talál: GoodData for Yammer A YCN hálózat GoodData csoportja


Letölteni ppt "Az üzleti érték mérésének útmutatója"

Hasonló előadás


Google Hirdetések